Taai slijm

26-03-2017 om 17:23 uur

Goedenavond allemaal!

Sinds vorig jaar ben ik bekend met astma. Hier heb ik Salbutamol en Alvesco voor gekregen en tot januari werkte dit prima.
In januari heb ik een nare griep gehad (thanks griepgolf!) gevolgd door een verkoudheid. Dit is nu 2 maanden over.

Al voor de griep & verkoudheid had ik een dichtgeknepen gevoel in mijn neus. Alsof ik niet volledig hierdoor kon ademen.
Sinds de griep & verkoudheid heb ik ook last van een gevoel van dichtgeknepen keel. Salbutamol helpt hier niks tegen.
De laatste weken voelt het steeds meer als een bal slijm die in de weg zit. Soms vormt dit zelfs met slikken een beperking, maar voornamelijk met ademen.
Het voelt wel als of er 'iets' zit, aangezien het tijdelijk minder is na een groot glas water. Soms kan ik het ook gewoon zo een beetje wegslikken of opschrapen maar is echt maar half en tijdelijk.

Ik heb hier de longarts al over teruggebeld en heb prednison en doxycycline voorgeschreven gekregen. Ik zit nu aan het einde van mijn kuur en er is absoluut geen verbetering. Morgen hang ik dus weer aan de telefoon met de longpoli voor een afspraak.

Iemand ervaring met soortgelijke klachten?

Login of registreer om te reageren