Is Er nog een andere oplossing ik ben de dochter met moeder copd

27-03-2017 om 05:26 uur

Beste,

Even terug 2 jaar geleden poste ik hier nog iets over mijn moeder met copd.
Telkens weer met opstoot opgenomen in het ziekenhuis intuberen .
Ik kan op deze moment niet meer wenen mijn hart is gebroken.
Er zijn geen oplossingen meer.
Mijn moeder is nog geen 51 ... veel te jong.
Geen recht meer op een longtransplantatie want ze heeft teveel afweerstoffen waardoor de longen
Zouden afstoten.
Het is geen leven. Ze ligt constant in bed. Mijn dochter is 2 jaar en mijn zoon 5 maanden.
Ze kan niet met hun spelen. Het doet haar zoveel verdriet.

Weten jullie geen natuurlijke middelen om haar te helpen?
Bestaat er geen. Eters opvang waar we naartoe kunnen gaan? Palliatieve hulp ofzo?
Ik kan deze situatie niet meer dragen ik ben zo gebroken :-(

Sorry

Login of registreer om te reageren
27-03-2017 om 12:58 uur

Wat vreselijk er klinkt zoveel verdriet in je verhaal. Zou je graag willen helpen maar dat kan ik niet. Kun je niet met de longverpleegkundige praten om te kijken wat het beste voor jullie is! Heel veel sterkte met dit vreselijke verdriet

Login of registreer om te reageren
27-03-2017 om 21:30 uur

Ik kan het mij nog zo ongeveer herinneren, je verhaal van 2 jaar geleden.
Wat verdrietig dat het zo slecht gaat, ook ik heb geen midde, of echt advies, alleen inderdaad ga in gesprek met longverpleegkundige wat Daysy al schreef of huisarts, longarts, enz.
Er moet gewoon meer hulp komen,anders ga je er zelf onder door.
Heel veel sterkte, wat een lieve dochter ben je! Al zolang ben je bezorgd om je moeder en help je haar, echt een kanjer ben je!
Liefs, Jolien

Login of registreer om te reageren
29-03-2017 om 00:45 uur

Kijk even op google naar wietolie !!Lees je in. Volgens mij geeft het wel verlichting of meer. Ik gebruik al anderhalf jaar hennepzaadolie. Heb geen longontstekingen of i.d meer gehad. Het is een natuurproduct, duurt even voor het werkt. Doen!!

Login of registreer om te reageren
29-03-2017 om 21:29 uur

@Koffertje
Eens met Laurina. CBD-olie (ook wel wiet- of cannabis-olie genoemd) kan verlichting geven. Ik gebruik het zelf al twee jaar. Zelfs de NHG, de huisartsenvereniging erkent dat CBD een pijnstillende werking heeft, zonder de nadelen van pijnstillers. Over andere geneeskrachtige toepassingen kan (mag/wil) de NHG geen uitspraak doen. Mij geeft het enige verlichting bij benauwdheid en pijn. Tegenwoordig is het gewoon bij de drogist te koop, wel duurder en minder geconcentreerd dan de olie die bij de headshops op internet te koop is. Maar het werkt evengoed. Verwacht er geen wonderen van, want bij de één werkt het beter dan bij de ander. Behalve je moeder zou het misschien ook jou kunnen helpen om het ergste verdriet iets minder ondraaglijk te maken. Sterkte, ik wou dat ik je echt kon helpen in plaats van alleen maar een berichtje schrijven. Nogmaals, wees niet teleurgesteld als CBD-olie in jouw geval niets oplevert. Maar de kans is best wel groot dat het enige verlichting biedt. Je neemt CBD-olie erbij, dus de medicijnen van de dokter blijft je moeder volgens voorschrift innemen.

Login of registreer om te reageren
07-04-2017 om 05:51 uur

Lief koffertje,
Wat een herkenbaar verhaal,ook je verhaal van vorig jaar heb ik gelezen.
Ik heb hetzelfde mee gemaakt met mijn moeder(helaas inmiddels overleden) en zit nu in de zelfde fase met mijn vader.
Er is zeker palliatieve zorg,die kun je aanvragen via de thuiszorg en het verbaast me dat je die hulp al niet vanuit het ziekenhuis aangeboden hebt gekregen.
Vraag vanuit het ziekenhuis om een maatschappelijk werkster,zij heeft voor ons heel veel geregeld en weet de juiste paden te bewandelen voor hulp,zowel voor je moeder als voor jou.

Heel veel liefs en je bent een dochter om trots op te zijn.

Login of registreer om te reageren