nieuw !

31-03-2017 om 09:20 uur

hallo allemaal

ik heb na 1.5 jaar ziekte ( had cmv virus dat bloedstolling veroorzaakte en milt infarct, pfeiffer en een bacterie in de maag wat weer leidde tot een zeer zware depressiviteit waarbij ik bijna uit het leven stapte ) afgelopen dinsdag te horen gekregen van de LA dat ik COPD2 heb.
dit veroorzaakt bij mij een terugval in het herstel , omdat ik 2 maanden terug eerst te horen had gekregen dat ik "genezen "was en dat mijn nog aanwezige problemen door een slechte conditie kwamen.

volgende week mag ik een afspraak maken voor longrevalidatie.
ik hoop dat dit helpt want ik ondervindt veel beperkingen zoals benauwd, pijn in de borst , snel uitgeput , constant vermoeid, concentratie problemen etc..
nu mag ik elke dag 1x gebruik maken van een puffer maar ik merk nog niet dat ik extra lucht krijg hierdoor.

het valt niet mee allemaal omdat er ook al een tweede spoortraject op mijn werk is gestart omdat ik problemen heb om mijn werkzaamheden uit te voeren.

Login of registreer om te reageren
31-03-2017 om 13:40 uur

JBD Welkom op het longforum het is nog al wat je op je bordje krijgt, wens je heel veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
31-03-2017 om 16:28 uur

@JBD
Je kan het ook anders zien. Met "slechte conditie" bedoelen ze meestal dat je zelf schuldig bent en dat het probleem tussen je oren zit. Dus dat je niet genoeg moeite zou doen. Met COPD Gold 2 heb je een diagnose die geen ruimte voor twijfel laat. Met de juiste therapie en medicatie die je (hopelijk) gaat krijgen kan je verbetering verwachten. In het minste geval heb je toch iets waarmee je je kan verdedigen tegen Arbo-artsen, instanties en werkgever die je zonder enige genade nog harder aan het werk willen jagen. Sterkte en laat je niet klein krijgen.

Login of registreer om te reageren
01-04-2017 om 10:26 uur

Waarom maar 1x per dag puffen? Wat voor puf heb je als ik vragen mag?

Login of registreer om te reageren
01-04-2017 om 12:33 uur

Welkom JBD!
Ik heb je topic meegenomen naar het board Even voorstellen.

Login of registreer om te reageren