Het leven is mooi ook met astma

04-04-2017 om 18:40 uur

Ik zal mij even voorstellen ik ben Natasja Jansen 27 jr en ik heb ernstige allergische Astma.

Afgelopen jaar heb ik wegens mijn Astma 6x in het ziekenhuis gelegen, tevens was ik ook zwanger. Gelukkig is nu alles goed met de kleine man. Alleen zelf nog steeds erg benauwd en doet mijn lichaam niet wat ik wil. Met mijn 27jr voel ik mij soms hoog bejaard.

Maar dat wilt niet zeggen dat ik niet geniet, ik ben het leven gaan waarderen op een hele andere manier. Wat ik voorheen veel minder deed en waar ik vooral boos was is nu veranderd in een soort rust en bewustwording.

Vorige week heb ik twee keuzes gekregen opgenomen worden in Davos of starten met Xolair. Woensdag moet ik zelf voorleggen aan mijn longarts wat ik wil.

Mijn keuze is makkelijk, ik kies voor Xolair dit omdat mijn jongste nu 10 weken is en mijn oudste 6. Hopelijk gaat dit helpen en kan ik straks zelfs afbouwen met mijn onderhoudskuur prednison van 10mg die ik ook elke dag slik naast mijn vaste astma medicatie. Ik ben en blijf positief.

Wat ik graag wil is mijn verhaal en positiviteit delen met anderen, vooral mensen die het zien als een belemmering wat het natuurlijk ook is dat wil ik niet ontkennen. Ik ben zelf 27 en kan heel veel niet meer wat ik voorheen wel deed.

Wat ik wil is mensen motiveren, stimuleren, rust en acceptatie vinden met hun longziekte. Want we staan er niet alleen voor!

Ik zou graag weten hoe ik mijn verhaal kan delen en mijn ervaringen, schrijven kan ik niet zo goed. Het liefst praat ik met mensen in een groep of voor een groep, zo zie ik en voel ik aan wat er leeft en kan ik iets bereiken. Want wat is mooier om iemand anders goed te laten voelen met mijn eigen ervaringen en omgang van mijn ziektebeeld.

Hopelijk weten jullie wat ik voor het longfonds kan betekenen, ik zou zelf graag vrijwillig mensen willen toespreken of mijn verhaal willen doen.

Mijn verhaal hierboven is maar een klein beknopt gedeelte van mijn leven met mooie hoogtes en diepe dalen. En ik wil het graag met jullie delen.

Want het leven is mooi, ook met astma

Liefs,

Natasja

Login of registreer om te reageren
04-04-2017 om 18:44 uur

Mooi verhaal Natasja. Soms misschien tegen beter weten in............That's the spirit !

Login of registreer om te reageren