Ziekenhuisopname. Wat kunnen zij meer dan de huisarts en zou het bij mij nodig zijn?

06-04-2017 om 15:14 uur

Hallo allemaal,

Ik maak even een nieuw topic aan. Ik ben sinds maandag aan de prednison en antibiotica vanwege een luchtweginfectie maar helaas niet veel verbetering. Ontstekingswaarde was ook wat verhoogd maamdag. Ik hoest wel minder slijm op maar blijf benauwd (ene uur gaat beter dan de andere) en dat had ik nooit zo bij andere luchtweginfecties. Niet zo extreem benauwd zoals ik als kind zijnde heb meegemaakt maar ik heb dit toch al 20 jaar niet zo gehad.

Nou ik ben vanochtend weer geweest. Huisarts vond het ook apart dat de prednison en antibiotica nog niet zijn best hadden gedaan. Was ook te horen. Ontstekingswaarde heeft ze nu niet gemeten. Ik heb nu een extra puffer en ik moet morgen terug bellen hoe het gaat. Ze kan me qua medicijnen niks meer geven want ik zit aan de max. Enige mogelijkheid is dan ziekenhuis opname. Maar daarvoor was ik nog niet benauwd genoeg en zuurstof in mijn bloed was nog goed.

Puffer werkt wel wat maar nog steeds benauwd. Zeker als ik ga liggen of bij inspanning zoals een wasje ophangen komt het op. Het uitademen blijft een soort persend. Maar inderdaad, ik weet van vroeger dan ik nog benauwder kon zijn. Misschien omdat ik nu volwassen ben heb ik het meer onder controle. Alleen ben ik zo vreselijk uitgeput. Voel me niet goed. Rug doet zeer en zelfs andere gewrichten. Alsof er iets in mijn lijf sluimert.

Maar hoe zit het met zo'n opname? Wat kunnen zij nog meer dan de huisarts en is dat voor mij nu noodzakelijk denken jullie? dochter van net 3 zit op dit moment in het gips dus heeft echt mijn hulp nodig.

Bedankt voor het lezen van mijn hele verhaal ;-)

Login of registreer om te reageren
06-04-2017 om 15:19 uur

Zie mijn reactie in je andere topic. Twee dezelfde is verwarrend.

Login of registreer om te reageren
06-04-2017 om 15:25 uur

Dankje Stefanie, ik heb het gelezen. Ik vind het zelf ook zo lastig. Ik ben bang om als aansteller gezien te worden ofzo. Zeker omdat ik weet dat het nog veel erger kan. Als je soms met andere mensen vergelijkt dan zou ik me gewoon opgelaten voelen. Maar een vriendin zei ook al van hoe lang mag dit op deze manier dan nog doorgaan. En dat met prednison en antibiotica.

Login of registreer om te reageren
06-04-2017 om 15:42 uur

Die mensen waar het nog erger kan / is hebben waarschijnlijk te lang gewacht, niet doen dus!
De blijvende achteruitgang wordt dan alleen maar groter... dat kun je voorkomen door op tijd aan de bel te trekken.

Login of registreer om te reageren
06-04-2017 om 17:36 uur
Reactie op 00wendy00

Ik ben bang om als aansteller gezien te worden ofzo.

Niemand wordt hier als aansteller gezien, iedereen krijgt een antwoord.
Vergelijken moet je nooit ieder mens en ziekte is anders.

Sterkte en beterschap.

Login of registreer om te reageren
10-04-2017 om 20:58 uur

Soms raak je zo uitgeput dat een ziekenhuisopname de beste optie is, thuis blijf je maar het uiterste van jezelf eisen, in het ziekenhuis wordt er ook regelmatig verneveld en heb je rust, beide kunnen helpen.

Login of registreer om te reageren