Met astma naar Haïti?

12-04-2017 om 16:59 uur

Geachte heer/mevrouw,

Voor het adopteren van een kindje, moet je enkele weken in het land van herkomst blijven. Wij oriënteren ons op het land Haïti, waar armoede groot is en dat is ook terug te vinden in de erbarmelijke leefomstandigheden.
Nu is de vraag, is dit haalbaar met mijn astma?

Ik bouw allergieën op en heb nu voor zover ik weet allergieën voor bloemen, kat, rook, graspollen. Verder heb ik last van vochtige lucht, in Nederland heb ik het onder controle met medicatie (flixotide, rhinocort, montulekast en allergietabletten). Zodra ik probeer af te bouwen, word ik ziek van vochtige lucht en genoemde allergieën.

Nu is Haïti geen ideaal land wat dat betreft. Zouden jullie om deze reden een negatief advies geven of wat zijn mogelijkheden hierin ter voorbereiding?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Login of registreer om te reageren
16-04-2017 om 13:22 uur

Ik denk dat een gesprek met je (long) arts wijs is. Hij kan bv adviseren medicatie een paar weken te verhogen, en een kuur prednisolon of/en antibiotica voor te schrijven voor zo nodig.

Wat een bijzondere reis zal het worden, heel veel geluk en plezier!

Login of registreer om te reageren
20-04-2017 om 08:30 uur

Beste Elske,

Dit is wel een heel bijzondere en mooie reden om zo’n land te bezoeken.

Van belang is dat je de reis goed voorbereid. Ga uitgerust op reis en stel je arts op de hoogte van je reisplannen en vraag of het verstandig is preventief medicijnen mee te nemen. Je arts kan goed beoordelen of het verantwoord is. Verder is het handig een Medisch Paspoort mee te nemen.

Info over het klimaat tref je o.a. hier aan http://www.klimaatinfo.nl/haiti/

We wensen jullie een mooie en gelukkige tijd in Haïti.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
29-04-2017 om 18:05 uur

helemaal eens, je moet dit echt even met je eigen arts opnemen, soms kan extra en evt noodmedicatie een goede oplossing zijn, klachten zijn niet 100 procent te voorspellen dus het blijft lastig
succes en goede reis, het gaat vast lukken!

Login of registreer om te reageren