Benauwd

03-05-2017 om 18:04 uur

Hallo ik heb wat advies nodig. Ik ben nu 1.5 dag wat benauwd. Heb niet het gevoel dat ik helemaal geen lucht kriig maar dat ik meer moeite moet doen om lucht te krijgen of als ik een stukje wandel of als ik de trap op moet lopen dat ik heel erg buiten adem terwijl ik wel mijm pompjes heb gepakt. Ik dacht zelf als ik begin volgensde week er nog steeds last van heb om dan naar de huisarts te gaan. Maar vraag me af of dat kan of dat ik toch eerder moet zou moet gaan of iets anders kan doen?

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 18:07 uur

Heb je een idee waar het van kan zijn en kan je daar zelf wat aan doen? Hoe verliepen eerdere exa's/mindere periodes, loopt het snel uit de hand? Kan je zelf nog opschalen met medicatie, ademhalingsoefeningen?

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 18:11 uur

Ja ik heb momenteel heel veel spanning en ik denk dat het daar door komt. Ik weet zelf niet goed wat ik nu mag ik weet dat ik per keer 2 keer mijn sabutamol mag pakken. En met ademhalings oefeneningen heb ik nog nooit gedaan.

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 18:20 uur

Wat kan je helpen te ontspannen? Sporten, een rondje lopen, een frisse neus halen, met iemand praten, een warme douche, muziek luisteren?

Als je vaker dit soort klachten hebt, kan een fysiotherapeut of logopedist je misschien manieren aanleren om te ontspannen en je ademhaling te controleren.

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 18:22 uur

Als je niet goed weet wat te doen en twijfelt of na het weekend niet te lang is, kan je natuurlijk altijd bellen om te overleggen met (de assistente van je) behandelend arts.

Login of registreer om te reageren
03-05-2017 om 18:27 uur

Oke ik kijk ff wat helpt wel bedankt voor het advies

Login of registreer om te reageren
04-05-2017 om 07:11 uur

Beste Noah98,

Vervelend dat je last hebt van benauwdheid. Spanning kan, naast je longziekte, ook van invloed zijn. Daantje heeft je al goede informatie gegeven. Ben je erg ongerust overleg dan even met je behandelend arts. Wij kunnen lastig beoordelen hoe ernstig het is. Beterschap.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren