warm weer?

25-05-2017 om 06:39 uur

Hallo allemaal,

Het warme weer is weer begonnen en ik vraag me af wat dat betekent voor jullie!
Altijd als het weer warm wordt, voel ik me ziek! Gek, want ik houd van de warmte vind het heerlijk voor mijn spieren, maar ik heb het benauwder, ben moe, slijm inde keel. Kan het moeilijk omschrijven. Ik vraag me af wat het is? is er veel vocht in de lucht of is het een allergie of......?

Hoe gaat dat bij jullie?

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 06:43 uur

Oh ja en om over airconditioning maar te zwijgen!!!!!! Daar wordt ik ziek van!!! bah!
Ben meteen hees. (weer enof airco?)

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 07:13 uur

Hoi Tavy

Zeer herkenbaar, het voelt goed aan voor de spieren maar ook ik voel me ziek met warm weer , erg moe,geen energie veel slijm, ik heb wel last van astma, hooikoorts en allergische reacties en als er ergens een airco aan staat ben ik vervolgens ook ziek.
Het heeft wel jaren geduurt voordat het duidelijk was wat er met me aan de hand was, eindelijk in januari bij de longarts terecht gekomen en toen was het vrij snel duidelijk, maar ben nog steeds zoekende hoe ik de zomer fatsoenlijk door kan komen.
Sterkte met dit mooie weer!

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 09:10 uur

Ah, herkenbaar! Het lijkt wel alsof er een prop haren achter in de keel zit. Ik weet ook niet of het allergische reacties zijn of dat het de luchtvochtigheid is, of....? Ik heb geen hooi koorts

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 09:15 uur

Als het in Nederland warm is, dan is de luchtvochtigheid vaak ook hoog. Ik heb daar zelf ook altijd last van.
En als het een tijdje zo warm en vochtig is ontstaat er vaak ook wat smog, dat is voor longpatienten ook erg onprettig.

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 09:18 uur

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe hier mee om te gaan kwa medicijngebruik. Moet ik meer ventolin nemen? Kwa cortisonen zit ik al vrij hoog voor mijn doen ( flixotide 500 2x per dag en serevent 1x sochtends. ) Hiermee ben ik heel goed de winter doorgekomen en wilde nu eigenlijk afbouwen naar 250 flixotide

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 14:12 uur

Hoi

Dat gevoel van haren in je keel heb ik soms ook, dat is bij mij dan een allergische reactie van de longen.
Ik gebruik nu ook extra ventolin tot max. 6 x per dag
En 2 x daags ontsteking remmers.
Misschien verstandig om contact op te nemen met degene die jou met je astma begeleid om tev overleggen wat verstandig is?

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 14:35 uur

Hoi Bloempje,

Ja dat ben ik ook van plan. Ik vermoed ook dat ik een allergische reactie heb. Van de extra ventolin , gaat daar ook het harengevoel van weg of is dat puur omdat je zoveel kortademiger bent

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 14:42 uur

Ik merk dat als ik dat gevoel heb ik ook erg benauwd ben en dat ik wel meer lucht krijg door de ventolin, het irritatie gevoel wordt dan iets minder benadrukt doordat ik dan weer beter kan ademen, het gevoel blijft nog wel even aanwezig maar zwakt wel af.
Sterkte

Login of registreer om te reageren
25-05-2017 om 14:53 uur

Thanks! ik ga morgen eens de huisarts bellen, heb het gevoel datik te sukkelen loop terwijl ik zo goed afgesteld was en het zoo goed ging.

Login of registreer om te reageren