Eunathasie

28-05-2017 om 10:40 uur Gesloten

Hallo iedereen,

Ik ben patrick ben 57 jaar woon in belgie en heb copd gold D eindstadium,als alles normaal verloopt wordt er op 21 juni 2017 eunathasie op mijn lichaam uitgevoerd,ben wat bang voor het onbekende maar voel toch een zekere rust door het feit dat ik bang was om te stikken,en door mijn beslissing die ik dus genomen hebt is het toch een zachte manier van sterven"zegt men toch "ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb want ik ben sedert 5 jaar gescheiden en heel mijn familie,2 zussen en moeder zijn hier reeds aan gestorven,ook mijn broer heeft copd 3 maar hij woont op de filipijnen..Bedankt om even te luisteren naar mij!

Met vriendelijke groetjes patrick(jumperpat)

De reacties zijn gesloten.
28-05-2017 om 18:46 uur

Dat is heftig Patrick woorden schieten mij tekort, ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

28-05-2017 om 20:30 uur

Beste Patrick,

Je hebt er wel een mooie dag voor gekozen midzomer. Zelf ben ik al heel lang lid van de Nederlandse vereniging voor vrijwillige euthanasie en heb ik een penning met "niet reanimeren", heb daar wel eens hier op het forum overgeschreven. Ook mijn moeder is aan de COPD gestorven. Begrijp je keuze goed, het is niet iets waar je zomaar voor kiest en komt dit voor anderen soms heel hard en heftig over. De "maatschappij" is er bijna altijd opgericht om "leven" te verlengen en daaraan zoveel mogelijk te sleutelen. Ondanks dat alles blijft een dergelijk bericht zoals dat van jou een heftig en triest bericht.

Wens je heel veel sterkte in een voor jou zeer moeilijke periode en tijd.

Marcus.

28-05-2017 om 23:16 uur

beste marcus
Dank je wel voor je berichtje,ik heb jammer genoeg geen keuze het is eunathasie of stikken en dan willen wel allemaal vermijden denk ik toch hè marcus,Ik hoop dat er ooit iets zal gevonden worden tegen deze invaliderende ziekte!

groetjes patrick

28-05-2017 om 23:19 uur

dank je schadow doet me plezier dat er toch gereageerd word,sterkte voor iedereen,want op dit forum komen we niet voor ons plezier dacht ik zo!

grtj pat

29-05-2017 om 08:18 uur

Hallo Patrick,
Keuze of geen keuze, het kijkt me toch een moeilijke beslissing. Ik wens je een zo goed mogelijke tijd toe tot aan 21 juni. En dat deze beslissing je meer rust dan angst zal brengen!

29-05-2017 om 08:47 uur

Patrick, een moedige beslissing. Ik wens je veel sterkte.
Het lijkt me heel dubbel om te zeggen: geniet van de tijd die je nog hebt. Maar dat is wel wat ik denk..........

29-05-2017 om 10:00 uur

Hoi Patrick,
Wat een ontzettende pech dat je deze ziekte in dit stadium hebt.
Ik begrijp dat je niet wilt stikken en begrijp je keuze goed.
Ik wil je veel kracht toewensen.
Je schrijft dat je 2 zussen en moeder en familie hier ook aan overleden zijn.
Ik weet niet of je erin gelooft, maar ik geloof dat je hierna weer komt bij degene waar je veel van hield en die van jou hielden.
Sterkte

30-05-2017 om 11:49 uur

hallo iedereen,

bedankt voor de reactie's dat doet me echt wat,nu is het zo dat de tweede arts vraagt om een maand na te denken,en als ik dan nog bij mijn beslissing blijf krijg ik mijn zin,dus sorry beste mensen het word een maand later zo rond 21 jullie onder voorbehoud dat de artsen hun agenda's op elkaar kunnen afstemmen op die dag,het is allemaal nogal wat allemaal voor alles geregeld is,door het feit dat ik gescheiden ben moet ik zelf alles regelen,begrafenis etc en dat vind echt moeilijk,sterkte iedereen ik ga weer wat rusten!

met vriendelijk groetjes aan iedereen

patrick (jumperpat)

03-06-2017 om 06:09 uur

Hallo Patrick,
Excuses voor mijn late reactie maar ik wil je toch sterkte wensen met je beslissing. Ondanks je lijden kost het toch enorm veel moed om deze zware beslissing te nemen. Wij zijn allemaal longpatiënten en we leven dus erg met je mee. En in tegenstelling tot veel gezonde mensen, begrijpen en respecteren de meesten van ons jouw dappere beslissing.

03-06-2017 om 07:30 uur

Hoi Patrick.

Hele dikke warme sterkte knuffels.
veel moed en kracht.
Ik heb veel respect voor je beslissing.

Mijn plan ligt ook klaar ,voor als de tijd daar is.

lieve groetjes
roos 48