Voorstellen

29-05-2017 om 11:35 uur

Hallo allemaal.
Ik heet Nonne, ben 55 jaar en sinds 1987 heb ik sarcoidose/besnierboeck, het zit voornamelijk in mijn longen en ik bemerk dat ik steeds vatbaarder ben voor weersveranderingen. Vorige week 3 dagen gewerkt bij mijn nieuwe job, bij een wellness resort, nu geveld door bronchitis. Ik word zo moe van het feit dat ikzelf graag wil werken maar dat mijn lichaam niet meer wilt. Hoe ervaren jullie dit?

Groetjes Nonne

Login of registreer om te reageren
29-05-2017 om 11:50 uur

Hoi Nonne, welkom op het forum.
Sinds 1987? Dat betekent dat jij de chronische vorm hebt?
Er zitten hier wel lotgenoten, waaronder ik, alleen heb ik de acute vorm.
Ik herken wel de beperkingen, het soms tegen een muur lopen, de slechte dagen, de minder slechte en ik heb gelukkig ook goede.
Vooral gebeurtenissen die met emoties gepaard gaan, negatieve zowel als positieve, leveren vermoeide dagen op.

Login of registreer om te reageren
29-05-2017 om 12:00 uur

Hoi Thirza.
Klopt ik heb de chronische vorm.
Het grappige is, ik zie eruit als Hollands welvaren maar van binnen is het niet goed. Capaciteit van de longen is minder dan de helft.
Soms denk ik wel eens dat ik overnieuw gebakken moet worden, haha.
Maak er soms maar een grapje van.

Groetjes

Login of registreer om te reageren
08-06-2017 om 16:47 uur

Welkom None
Heel vervelend hoofd wil wel lijf niet. Eer je dat een beetje in balans hebt.
Goed dat je zo ver als dat kan positief blijft.knap
Groetjes

Login of registreer om te reageren
08-06-2017 om 16:49 uur

Wat vervelend. Ik hoop dat het je toch gaat lukken.. niks is vervelender dan graag willen, maar steeds teruggeworpen worden. Dat laatste heb ik ook ervaring mee. Denk je net te kunnen beginnen, wordt je weer geveld. Geef de moed niet op!

Login of registreer om te reageren
08-06-2017 om 17:48 uur

Hallo Nonne,
Ook ik heb al vele jaren sarcoïdose, niet alleen in de longen. Ik heb onlangs het subforum over deze ziekte heropend; kijk er maar eens in (https://longforum.nl/categories/sarco%C3%AFdose). Heb je verder vragen? Stel ze gerust daar!
Hou die humor vast; dat kunnen we gebruiken!

Groet Rob

Login of registreer om te reageren