Voorstellen

03-06-2017 om 02:30 uur

Hallo,

Ik ben Denise en ik heb last van allergisch astma.
Als kind zijnde had ik last van allergieën en ook van astma ( link is nooit gelegd om de 1 of andere reden)
Dus ik heb eigenlijk altijd de diagnose astmatische bronchitis gehad.
De allergieën zijn ook jaren weg geweest en ik gebruikte wel nog af en toe ventolin.
Maar sinds een aantal jaar begon ik ineens weer last te krijgen van niesen, rode ogen, loopneus en benauwdheid.
In 1e instantie ben ik zelf maar het eea gaan proberen, tot dat ook niet meer werkte.
Uiteindelijk ben ik bij een praktijkondersteunster terecht gekomen, die me zwaardere allergiepillen en een neusspray voor schreef, en mijn ventolin werd veranderd naar een aerosol ipv de discus die ik al jaren gebruikte, en er werd een nieuwe allergietest gedaan.
Als de medicijnen niet werkte moest ik maar bellen, wel was te horen dat ik benauwd was en was mijn saturatie lager dan hij zou moeten zijn.
Die avond en nacht werd ik steeds benauwder, de ventolin werkte ook niet.
ik kon niet eens meer hele zinnen maken zo benauwd was ik.
Het was helaas zaterdag, maar mijn man wilde niet afwachten tot maandag die was bang dat ik zou gaan stikken dus die is de hap gaan bellen, ik voelde me echt een aanstelster.
Heb er voor mezelf ook nooit gebruik van gemaakt, was de 1e keer, ze kenden me daar ook niet.
Die arts heeft toen prednison en ipratropium voor geschreven, en gezegd dat ik een andere inhaler moest hebben om prikkels tegen te gaan.
Om een inmiddels al lang verhaal kort te maken :-)
Uit de allergietest kwam dat ik allergisch ben voor katten, honden, paarden, huisstofmijt, gras en pollen.
Ik heb dus 5 katten, en zij zijn echt onderdeel van mijn leven die kan ik echt niet missen.
maar inmiddels heb ik pulmicort gekregen en dat werkt super goed in combinatie met Desloratadine en avamys
Ventolin heb ik de discus weer van omdat die beter werkt bij mij dan de aerosol, aankomende donderdag heb ik een longfunctie test, maar ik denk zelf dat dat gewoon goed is.

Verder heb ik een stollingsstoornis wat dingen vaak moeilijker maakt, veel medicijnen mag ik niet hebben.
Maar zolang ik niets mankeer heb ik er weinig last van op snel blauwe plekken krijgen na dan.
Daarbij ben ik voor het middel dat ze geven om het bloed te laten stollen allergisch ( heb ik ooit een anafylactische shock door gekregen) maar er is nog wel een ander middel dat ik mag hebben in geval van nood.

Login of registreer om te reageren
Moderator
06-06-2017 om 14:36 uur

Hi Denise
Welkom op het forum!

Login of registreer om te reageren
08-06-2017 om 16:38 uur

Welkom synemious je kent he lichaam het beste,dus niet zeggen ik ben bang dat ze vinden dat ik me aanstel.
Beter 1keer extra naar eerste hulp, dan te laat.
Sterkte

Login of registreer om te reageren