Hallo allemaal!

02-07-2017 om 08:31 uur

Hoi hoi

Zal me even voorstellen! Ben een vrouw van net 29 jaar. Na 2x een longontsteking gehad te hebben vertrouwde mijn huisarts het niet helemaal en dus doorgestuurd voor een ct scan. Daar werd iets gezien van 3.3 cm en zo begonnen de onderzoeken. Uiteindelijk bleek het een typische carcinoid te zijn. Het zat in de centrale gedeelte van mijn linkerlong dus het was even spannend of ik de helft of de hele long zal verliezen. Gelukkig is de traditionele lobectomie vorige week geslaagd en heb ik een helft kunnen behouden doordat de chirurg een nieuwe verbinding heeft gemaakt na de bovenste gedeelte. Nu ben ik aan het herstellen en merk ik dat het elke dag wat beter gaat. Nu de heftige periode achter de rug is begin ik steeds meer te beseffen wat er allemaal gebeurd is en dat ik geluk heb gehad dat ze het nu ontdekt hebben.

Login of registreer om te reageren
02-07-2017 om 08:55 uur

Hoi Luna,
Je hebt een heftige tijd achter de rug, sterkte en beterschap.
Groetjes Shadow

Login of registreer om te reageren
02-07-2017 om 09:39 uur

Hoi Luna, welkom op het forum!
Het is nogal wat, op je 29e een stuk long moeten missen. Ik wens je heel veel voorspoed en sterkte met het herstel. Laat je ons even weten hoe het gaat?

Groetjes
VonJot

Login of registreer om te reageren
03-07-2017 om 08:06 uur

Hoi luna88,
Wat heftig allemaal zeg!! Ik hoop dat de genezing spoedig verloopt voor jou. Ben best geschrokken van jou verhaal. Ik moet over 4 weken terug komen om te kijken of de cyste groeit het vlekje zit ook precies bij de cyste. Dus zit nog steeds in spanning.

Login of registreer om te reageren
03-07-2017 om 08:53 uur

Bedankt allemaal! Tot dusver gaat het herstel voorspoedig. Heb een zoontje van 2 rondlopen en denk dat dat het beste is voor het herstel.

Limavia de onzekerheid is echt zenuwslopend maar het is belangrijk dat jij duidelijk krijgt wat het precies is. Hoe weten ze zeker dat het een cyste is? Heb je ook een ct scan gehad? Zelf woon ik in Italiƫ en kan zeggen dat ik dankzij de doktoren hier weer een toekomst heb. Ik was in Nederland op vakantie toen ik een longontsteking kreeg en ze namen me totaal niet serieus. Toen ik vroeg waarom ik nu al 2x een longontsteking had in precies dezelfde gedeelte zeiden ze dat het domme pech was. En werd ik naar huis gestuurd met een antibiotica kuur. (Op de thorax foto was mijn tumor niet te zien trouwens) mijn huisarts hier vertrouwde het niet en heeft mij godzijdank doorgestuurd voor een ct scan.
Wat ik er mee wil zeggen Limavia als het niet goed voelt en je wil meer duidelijkheid. Sta daar op en laat je verder onderzoeken. Ergens optijd bij zijn is heel belangrijk.
Maar voor alsnog gaan we er natuurlijk van uit dat het iets heel onschuldigs is want die kans is natuurlijk groter :)

Login of registreer om te reageren
03-07-2017 om 17:50 uur

Luna welkom op het longforum, het is behoorlijk heftig als je op je 29ste al dergelijke operaties moet ondergaan en een stuk long moet missen. Wens je veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
04-07-2017 om 16:13 uur

Welkom op forum en veel succes bij je herstel

Login of registreer om te reageren
21-07-2017 om 09:06 uur

Dag Luna,
Ik ben ontzettend blij voor jou dat de operatie goed is verlopen. Gelukkig dat er een ct-scan genomen is en dat het daarop te zien was.
Ik hoop voor jou dat het herstel goed verloopt, en dat je niet te veel pijn blijft houden.
Veel moed, en veel sterkte!
Ilse

Login of registreer om te reageren
30-08-2017 om 12:22 uur

hallo Luna , hoop dat het je goed gaat , ook ik had een typische carcinoide in linkerlong . Inmiddels 5 jaar geleden .

Login of registreer om te reageren
30-08-2017 om 12:27 uur

dat het niet op een thorax foto te zien was is omdat we een zeldzaamheid zijn , ons bloed moet ook regelmatig gecontroleerd worden op een bepaald stofje . En de dotatoc scan is de enige scan die ons volledig kan checken of er nergens anders nog iets zit . In Leuven is er een , de enige in de Benelux . Tis trouwens NET , carcinoide is eigenlijk een verouderde naam , Neuro endrocriene tumors . Zij zijn moeilijk te vinden op een gewoon onderzoek of scan .

Login of registreer om te reageren