Vaag

04-07-2017 om 20:04 uur

Hallo,

Ik heb last van hoesten met een plakkende slijm die af en toe lost komt maar vaak heen en weer blijft rochelen. Soms hoest ik ook slijm op, een beetje plakkerig witte slijm. Het voelt als "verkouden op mijn luchtwegen", soms voelt het ook letterlijk koud aan. Daarnaast heb ik last van keelpijn, moeite met slikken en heesheid, zacht stemvolume. Deze klachten heb ik ruim twee weken. Ik vraag me af wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Misschien gewoon een verkoudheid of toch een bijwerking van de medicatie of door de periode van het jaar.
Ik neem nu een jaar Foster, 2 keer daags 1 puf. Zou het een bijwerking kunnen zijn van de Foster? Door het langdurig gebruik?
Door het gebruik van de Foster is de astma stabiel (wel af en toe klachten maar dat hoort erbij, hoef niet vaak sabutamol erbij te nemen).
Is het een overweging om weer terug te gaan naar de Alvesco, wellicht dat dit minder bijwerkingen geeft.
Ik weet niet of het goed is om een jaar lang Foster te nemen. Continue een luchtwegverwijderaar, dan krijg je toch meer medicatie binnen met meer kans op bijwerkingen?
Uiteraard zal ik eerst langs de huisarts gaan voordat ik mijn medicijn wissel. Maar jullie expertise neem ik dan graag mee.
Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
04-07-2017 om 20:30 uur

Ik gebruik al acht jaar Foster, dat is geen probleem op zich. De keelpijn kan een bijwerking zijn maar in combinatie met slijm ophoesten klinkt het mij meer als een verkoudheid.

Login of registreer om te reageren
06-07-2017 om 17:40 uur

Dank je wel, Daantje. Ik heb het longforum doorzocht en kwam de tip tegen om het neuskannetje te gebruiken. Ik heb dit nu twee ochtenden gedaan en de klachten nemen af. En ik heb de dymista neusspray niet nodig gehad.
Ik ben heel blij met dit forum, nogmaals bedankt!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
22-07-2017 om 12:52 uur

van foster is bekend dat het in sommige gevallen klachten eerder wat kan verergeren dan verbeteren. goed gebruik is dan wel een must: goed spoelen erna, en voor het eten innemen.
overleg met je eigen dokters is denk ik slim en tevens even een slijmkweekje. misschien is het toch ook wat infectie.

sterkte en groet

Login of registreer om te reageren