Spoeltje

16-07-2017 om 04:12 uur

Goedemorgen
Ik heb een best moeilijke/ingewikkelde vraag. Mijn Man heeft sinds geruime tijd (7 a 8 jr) COPD, fase 3. Zelf zit ik op fase 2.
Hij is nu "redelijk" stabiel. Maar dat is héél wisselend.
Nu is het zo, dat onze vloerbedekking (project tapijttegels, in huiskamer, gang en slaapkamer) 14 jr ligt. Het zou het VEEL beter voor ons, zijn om een gladde vloer aan te schaffen.
Nu ben ik gaan informeren bij een zeer goed bedrijf, die het ook gaat leggen. (Oude eruit halen enz).Dat kunnen wij beslist NIET meer !!
Ondanks de niet dure keuze, (laminaat) komt dat op totaal € 3000,-- (.Dat is inclusief leggen, sjouwen, verwijderen enz.) Ongeveer a.s. okt, krijgen wij belasting terug en dan red ik € 2000,--
Sparen voor de andere 1000 gaat ,voorlopig, niet lukken. We hebben (door Oplichting) nog 1 jr een lening lopen bij de Gemeente Rotterdam.
Nu is mijn vraag, is er een ergens een mogelijkheid , instantie (potje) , om een bijdrage in deze kosten aan te vragen ??
Vriendelijke groeten Elly (Spoeltje)

Login of registreer om te reageren
16-07-2017 om 16:59 uur

Hallo Spoeltje,

Misschien kun je informeren bij de vraagwijzer Rotterdam of zij iemand hebben of anders een idee wie je zou kunnen vragen om je te helpen met klussen.

Groetjes Spirit

Login of registreer om te reageren
16-07-2017 om 17:24 uur

Hallo Spoeltje,

Ik las nog Klusbedrijf Rotterdam. Daar kun je een offerte aanvragen zodat je weet wat de kosten zijn voor de door jou gevraagde werkzaamheden.

Nogmaals groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
16-07-2017 om 17:44 uur

Heb je geen vrienden, buren, kennissen of collega's die kunnen helpen met leggen zodat je daar op kan besparen?

Login of registreer om te reageren
16-07-2017 om 18:08 uur

ook ik denk niet dat er een potje is.
Je kan eerst ook alleen de slaapkamer verbeteren. Als er geld genoeg gespaard is het 2e deel.

Login of registreer om te reageren
16-07-2017 om 18:28 uur

Er zijn b.v. via het zoekwoord klussen op marktplaats, heel veel mensen die voor weinig wat bij verdienen. Dan kan het allemaal veel goedkoper dan voor € 3000,-.
Je zou ook 2 soorten laminaat kunnen kopen, b.v. voor de slaapkamer mag het dunner zijn dan voor in het woongedeelte.

Login of registreer om te reageren
16-07-2017 om 18:49 uur

Informeer eens bij wmo Rotterdam ( maatschappelijke ondersteuning), als je bv. Je huis moet saneren ivm. Je gezondheid en je kunt het zelf niet financieren dan kun je soms een beroep doen via de gemeente op wmo. Ik weet alleen niet hoe het in uw woonplaats geregeld is.

Login of registreer om te reageren
17-07-2017 om 07:31 uur

Best Spoeltje,

Vanuit de Advieslijn hebben we weinig meer toe te voegen aan bovenstaande tips. Inderdaad verder informeren of er een bedrijf is die goedkoper laminaat kan afvoeren en leggen en zeker een verzoek indienen bij de WMO van de gemeente, maar dan wel met een verklaring van een zorgverlener (arts/verpleegkundige).
Veel succes.

Met vriendelijke groet,
de Advieslijn

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 12:59 uur

Iedereen ontzettend bedankt voor alle advies en informatie.
Ik ga me hier verder in verdiepen.
Iedereen het aller allerbeste met de luchtwegen.

Login of registreer om te reageren