aanhoudende keelpijn na longontsteking

16-07-2017 om 18:50 uur

Ongeveer 4 weken geleden kreeg ik keelontsteking met daarachteraan een longontsteking. Heb toen ook veel pufjes moeten nemen maar ik blijf maar keelpijn houden die s avonds erger is en het trekt door naar beidde oren en zijkanten en voorhoofd. Ik spoel goed na de pufjes . Op de huig zitten ook een 4tal bultjes die roodachtig en glanzend zijn. Ik word er een beetje moedeloos van : de huisarts zei 2 weken geleden om paracetamol te nemen . Maar het wordt maar niets beter . Wat kan dit zijn en heeft het tijd nodig of moet ik toch maar aan de bel gaan trekken bij de ha weer .

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
17-07-2017 om 10:12 uur

Het zou ook een bijwerking van de pufjes kunnen zijn. Gebruikt u zogenaamde inhalatiesteroïden? Het kan irritatie zijn, maar ook een schimmelinfectie is niet uitgesloten. Als het alleen irritatie is helpt het om de inhalaties juist een paar dagen niet te nemen of om te spoelen met een verzachtende mondspoeling die een pijnstiller bevat (Lidocaïne). Bij verdenking op een schimmel is een anti-schimmelmiddel aangewezen. Ik zou het de huisarts nog eens laten beoordelen.

Login of registreer om te reageren