Hallo allemaal.

22-07-2017 om 10:43 uur

Ik ben Lydia en ik heb een paar dagen geleden (na de longfunctietest) de diagnose gekregen COPD met onderliggend Astma.
Dat ik Astma heb wist ik al..maar die werd na mijn gevoel erger. Kreeg meer last met inspanning zoals traplopen, stofzuigen op vloerbedekking. Na het douchen etc. Om die reden heb ik om een longfunctietest gevraagd, ook omdat ik die nooit gehad heb. Nu blijkt dat mijn longinhoud maar 28% is......daar schrok ik erg van.....Dat het zó erg was had ik niet gedacht.
Ik werk nl nog halve dagen bij thuiszorg. Natuurlijk merkte ik dat ik meer moeite moest doen om alles klaar te krijgen...maar zo weing....
Ik heb nu andere medicijnen gekregen. 2x2 Foster. en 1x2 Speriva. Dat werkt goed. En omdat ze nog n piepje hoorde nog een kuurtje Prednison van 10 dgn a 30 mg. Op 31 juli krijg ik weer een kleine longfunctietest om te kijken wat de medicijnen voor mij doen.
Hopelijk kunnen we elkaar een beetje tot steun zijn...

Groetjes en een fijn weekend.

Lydia

Login of registreer om te reageren
22-07-2017 om 12:33 uur

Sterkte! 28% is niet veel maar kan nog verbeteren met de medicijnen, ik vind overigens 31 juli wel snel daar de medicijnen pas goed werken na een week of 6 tot 8.

Login of registreer om te reageren