Nieuw op het forum en op zoek naar tips en ervaringen

26-08-2017 om 12:05 uur

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ingeborg en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben dertig jaar en heb sinds 2012 astma. Ik heb altijd wat moeite gehad te accepteren dat ik astma heb.
Wat ik hoop te vinden op dit forum is vooral informatie en ervaringen van anderen.

Over mij;
- Bosschenaar
- exroker
- dierenliefhebber (heb twee katten)
- levensgenieter
- werk in de mode (Esprit)

Om meteen met een vraag te komen..
Hoe gaan jullie om met bronchitis? Ik heb er een aantal keer per jaar last van en ben soms zo uitgeput van al het hoesten dat ik me er echt heel ellendig van voel (ook omdat ik vaak snachts wakker word ervan).

Ik zou graag jullie tips en/of ervaringen willen lezen!

Heel veel lieve groeten, Ingeborg.

Login of registreer om te reageren
27-08-2017 om 14:08 uur

Welkom Ingeborg,

Ik zelf heb COPD, maar ik hoop dat je op dit forum antwoorden vindt op je vragen.

Sterkte

Login of registreer om te reageren
28-08-2017 om 18:12 uur

Hoi Boemer,

Dankjewel!!

Groetjes Ingeborg.

Login of registreer om te reageren
29-08-2017 om 06:24 uur

Hoi colette
Welkom hier.
Klopt als een bus, van bronchitis ben je ellendig. Hoort erbij.

Proberen om te voorkomen is:
Juiste medicatie
Bij beginnende bronchitis of meer hoesten medicatie aanpassen (in overleg met je arts)
Bewegen/sporten, het slijm hoest je makkelijker weg en een goede conditie zorgt ervoor dat je minder snel ziek wordt
En ben je allergisch? Overleg met je arts over de katten en je werk ( veel stof)

Login of registreer om te reageren
30-08-2017 om 07:56 uur
Reactie op emsepems

Hoi colette
Welkom hier.
Klopt als een bus, van bronchitis ben je ellendig. Hoort erbij.

Proberen om te voorkomen is:
Juiste medicatie
Bij beginnende bronchitis of meer hoesten medicatie aanpassen (in overleg met je arts)
Bewegen/sporten, het slijm hoest je makkelijker weg en een goede conditie zorgt ervoor dat je minder snel ziek wordt
En ben je allergisch? Overleg met je arts over de katten en je werk ( veel stof)

Hoi Emsepems,
Bedankt voor je reactie en tips!
Ik ben op allergieën getest maar daar kwam destijds niks uit. Men wil daar wel wat verder op in gaan dus dat zit er nog aan te komen.
Ik loop graag hard maar dat gaat vrij moeizaam, helaas. Wel heb ik ontdekt dat ventolin gebruiken voor het rennen prettig is!

Nogmaals dank voor je berichtje!!

Groetjes Ingeborg.

Login of registreer om te reageren