AB

02-01-2018 om 11:06 uur

Hoi hoi ,
Ik zit met het volgende ..
Ik ben al vanaf oktober verkouden met veel hoesten benauwt ect ..ik had ook een bacterie daarvoor heb ik prednison gehad en ab .. alleen die ab daar krijg ik zo veel maagpijn van ondanks de maagbeschermer .. ik voel me echt niet lekker ben kapot ! Is het mogelijk om een kuur via een infuus te krijgen? Zodat het langs mijn maag gaat ? .. ik ben het ziek zijn en niet lekker voelen meer dan zat . Ik heb ook nog 3 kinderen en een man die nu voor de 2de keer een CVA heeft gehad .. het zou zo fijn zijn als ik me beter zou voelen zeker voor de thuissituatie dan kan ik er weer zijn voor de rest

X Brenda

Login of registreer om te reageren
02-01-2018 om 14:04 uur

Hoi Brenda, je schrijft niet welke a.b. je krijgt en hoeveel.
In bepaalde gevallen is het mogelijk om a.b. via een infuus te krijgen, maar dat betekent wel een ziekenhuisopname! En daar wordt niet zomaar toe overgegaan.
Alleen als de dosering dermate hoog moet worden (vanwege de ernst of de soort bacterie) dat oraal niet meer mogelijk is, of als er geen orale a.b. meer gegeven kan worden, bijv. bij allergie of resistentie.
Heb je nu tabletten, die je op een lege maag moet innemen? Vaak kun je nog iets doen met een andere wijze van inname, bijv. oploszakjes of suspensie die je tijdens of na het eten moet innemen.

Login of registreer om te reageren
02-01-2018 om 14:20 uur
Reactie op Thirza

Hoi Brenda, je schrijft niet welke a.b. je krijgt en hoeveel.
In bepaalde gevallen is het mogelijk om a.b. via een infuus te krijgen, maar dat betekent wel een ziekenhuisopname! En daar wordt niet zomaar toe overgegaan.
Alleen als de dosering dermate hoog moet worden (vanwege de ernst of de soort bacterie) dat oraal niet meer mogelijk is, of als er geen orale a.b. meer gegeven kan worden, bijv. bij allergie of resistentie.
Heb je nu tabletten, die je op een lege maag moet innemen? Vaak kun je nog iets doen met een andere wijze van inname, bijv. oploszakjes of suspensie die je tijdens of na het eten moet innemen.

Ik heb aziteomycine . Ik heb begrepen dat je niet meer in het Z-H hoeft te liggen voor een infuus met ab kuur , dat kan tegenwoordig thuis

Login of registreer om te reageren
02-01-2018 om 14:41 uur

Je kan met thuiszorg ook thuis antibiotica krijgen via infuus. De enige die kan bepalen of het in jouw situatie geschikt is, is de voorschrijvend arts.

Beterschap!

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 16:16 uur

Ik ben een volkomen nitwit op dit gebied maar wat had u gedacht van zetpillen?

Login of registreer om te reageren