Inhalator tijdens vakantie

11-01-2018 om 13:53 uur

Ik maak gebruik van de Philips Respironics inhalator (InnoSpire Deluxe). Binnenkort ga ik een rondreis maken en dan is zo groot en zwaar apparaat niet zo handig. Ik ben op zoek naar ervaring van andere deelnemers over het gebruik van een 'reis' inhalator. Wie kan daarover zijn/haar ervaring melden cq. goede tips geven?

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 14:06 uur

Bedoeld je een vernevelaar?

Ik heb een reis vernevelaarhij is erg compact, licht gewicht in een tasje met accu.

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 14:07 uur

Dan zou deze geschikt kunnen zijn:
https://www.pari.com/fileadmin/_processed_/csm_eflow-rapid_0f7f52a51f.png

Het is de Pari E rapid.

Weegt bijna niets en kan op batterijen en is bovendien supersnel.

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 14:21 uur

Ga vanuit dat u inderdaad vernevelaar bedoeld. Zou als ik u was contact opnemen met degene die uw huidige vernevelaar levert, vaak hebben die een oplossing voor zulke dingen, in de vorm van tijdelijke compacte mobiele vernevelaar oid voor tijdens vakantie. De Innospire Go is bijv de mobiele variant van Innospire, maar dan moet je wel in gelegenheid zijn deze regelmatig op te laden. Anders is een variant op batterijen een betere optie, zodat je reserve batterijen mee kunt nemen. Maar uw leverancier weet exact wat mogelijk is.

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 18:54 uur

Marisje87

Dank voor je bericht, maar wat voor een merk is het dan?
De Pari e Rapid is vreselijk duur.

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 19:17 uur

Ik heb de freeway elite.
Ik heb hem nooit zelf hoeven te betalen overigens?

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 19:36 uur

Als je meer dan 6x per dag verneveld, kom je via zorgverzekering sowieso in aanmerking voor een compacte vernevelaar. Maar voor vakanties hebben ze vaak mogelijkheid voor leenapparaat....dat is wat ik bedoelde met vraag het na bij degene waar u nu uw vernevelapparaat van heeft (bijv mediq romedic oid)......dat verschilt namelijk per zorgverzekeraar. Neem tenminste aan dat als u vernevelmedicatie heeft u ook vernevelapparaat via verzekering heeft en een leverancier daarvan.
De freeway elite is volgens mij niet meer leverbaar, dat is al ouder apparaat, heb ik in het verleden (meer dan 6 jaar geleden) gehad. En daarvoor moet je ook altijd stroom hebben en/of autolader en de accu moet zeer regelmatig opgeladen worden en de accu gaat niet heel lang mee. Heb daarna de Aeroneb Go gehad, dat is opzich fijn apparaat op batterijen en stroom, maar ook die is ondertussen niet meer leverbaar ipv daarvan heb ik sinds kort een Innospire Go, accu gaat ca 25-30 vernevelingen mee, afhankelijk waarmee je verneveld en is snel. Maar om op te laden is dus wel af en toe stroom voor nodig.

Login of registreer om te reageren