Slecht bereik van de huisarts

12-01-2018 om 10:05 uur

Het is weer zover... en dat zal voor iedereen met astma zo zijn in deze tijd van het jaar... hoesten en proesten! Na een week flink hoesten en benauwd heb ik de hele week getracht mijn astma met verhoging van Foster (van 2x2 naar 4x2) en regelmatig salbutamol onder controle te krijgen. Dit op advies van de longarts eerder dit jaar.

Het hoesten heb ik enigszins beheersbaar kunnen houden en slapen met extra Foster gaat redelijk. Maar de benauwdheid en de kortademigheid is eigenlijk alleen maar toegenomen. s' Morgens wordt ik door benauwdheid wakker en heb ik hoofdpijn. Nu aan het eind van de werkweek heb ik moeite met het uitlaten van de hond en is de trap in huis een behoorlijke onderneming. Maar heeeeel rustig aan, dan gaat het net...

Dus vanmorgen getracht een afspraak te maken bij de Huisarts. Want mijn verwachting is dat ik zonder Prednison niet snel van mijn benauwdheid af ben. Maar helaas, dat is niet gelukt. De huisarts had geen plaats meer vandaag en dus moet ik tot volgende week dinsdag doorhobbelen. Ondanks dat ik de assistente heb gevraagd of er misschien een andere huisarts in de praktijk een paar minuten had. Maar helaas, meer dan een telefonisch consult in de loop van de dag zit er niet in. Ik heb wel via email een herhaalrecept voor een stootkuur aangevraagd dus ik hoop dat daar gehoor aan gegeven wordt.

Nu is mijn vraag: hebben jullie nog goede tips tegen benauwdheid? Of is Prednison toch het beste?

Login of registreer om te reageren
12-01-2018 om 10:25 uur

Zelf beginnen met pred zou ik niet doen, of het moet op advies van de la zijn dat je er zelf mee mag beginnen.

Rust is belangrijk. Ik lees dat je nog werkt? Misschien maar even de ziektewet in om jezelf rust te gunnen.

Goed dat je een belafspraak hebt. De arts kent je en zal heus een wijs besluit maken. En of in jou geval de beste optie is, dat kan alleen de arts maar beslissen

Login of registreer om te reageren