hoofdpijn?

09-03-2018 om 16:03 uur

Het is nu de derde dag, dat ik pijn heb in mijn rechter schouder/nek/hoofd. Vroeger heb ik veel last gehad van dergelijke pijnen en gebruikte vaker paracetamol. Sinds ik veranderde van werk en een dieet zonder snelle suikers en minder cafeïne ging gebruiken en bepaalde oefeningen om de dag doe, zijn mijn 'hoofdpijnen' verbeterd.
Nu dus weer aanwezig. Nu is het ook zo, dat ze in mijn straat de trottoirs aan het vernieuwen zijn en ik bemerk, dat dat mijn benauwdheidsklachten verergerd. Ook ben ik wat rillerig. Bovendien heb ik de huisarts van de week bezocht en daar mogelijk iets opgelopen.
Ik bezocht een Longpuntbijeenkomst en nog een levenseindebeslissingenbijeenkomst de afgelopen maanden. Tijdens 1 van deze bijeenkomsten gaf de spreker aan, dat je alarm moest slaan, wanneer je wakker werd met hoofdpijn. Ik weet niet meer tijdens welke bijeenkomst dat werd gezegd en waar het op van toepassing was. Ik werd 3 dagen geleden dus wakker met 'hoofdpijn'. Weet u hoe het zit, of het inderdaad bij de longklachten hoort? En wanneer het dan alarmerend is?

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 16:29 uur

Dat is wel wat kort door de bocht van de spreker... hoofdpijn kan allerlei oorzaken hebben. Bij ernstig longpatiënten wel een mogelijk teken van zuurstoftekort. Misschien krijg je wel griep. Anders nog even langs huisarts.

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 16:36 uur

Ik wordt al jaren wakker met hoofdpijn en ik ben er nog steeds.
De hoofdpijn wordt, net als bij jou, o.a. veroorzaakt door nek- en schouderklachten en mogelijk ook door onvoldoende zuurstof door COPD en apneu.
Waar jij, denk ik, op duidt zijn hoofdpijnklachten als gevolg van bv. een tia maar dan zou je ook uitvalklachten moeten hebben.
De relatie met opgebroken trottoirs zie ik niet zo tenzij je in Lekkerkerk (gifwijk) woont.
Dat zal allemaal wel niet want je schrijft er nog "vrolijk" op los.

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 16:41 uur

Het opbreken van de trottoirs brengt veel luchtvervuiling teweeg door de uitlaatgassen van de machines die blijven lopen en stof van het zand en slijpen wellicht. In ieder geval werd ik doodsbenauwd toen ik even naar buiten ging en durf mijn ramen niet meer te openen. Gelukkig zijn ze er morgen niet en kan ik eindelijk mijn was gaan doen.

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 16:42 uur

En dan zou ik door die benauwdheid misschien ook een zuurstoftekort hebben (gehad). Kreeg echt geen lucht meer.

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 16:49 uur

Ook kan ik me herinneren, dat ik een keer terugkwam van vakantie en op vliegveld Beek landde: met dat ik uitstapte kreeg ik ontzettende hoofdpijn en gelukkig had ik mijn partner toen nog. Die kon naar huis rijden. Thuis aangekomen direct met een paracetamol het bed ingedoken.

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 17:01 uur

Ik denk dat jouw klachten vaak wel deels angst zijn en daardoor verergeren....

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 17:03 uur

Nee, het is geen angst.
Wel mogelijk spanningsklachten, heb veel stress.

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 17:11 uur

Ik denk dat je vlug spanningen hebt omdat je je ongerust maakt en misschien teveel van het ergste uitgaat, Anita.
Hoofdpijn heeft zoveel oorzaken en soms heb je gewoon hoofdpijn zonder een oorzaak te vinden.
Wat wel zo is,is dat je bij copd niet alleen last van zuurstoftekort kunt hebben maar ook te veel koolzuur kunt vast houden, omdat bij copd de uitademing moeilijker gaat.
Maar je werd 3 dagen geleden wakker met hoofdpijn schreef je, dus waarschijnlijk nu over? Dan zal het gewoon toeval zijn en een slechte dag hebben hoort er soms bij.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
10-03-2018 om 09:26 uur

Dat van die machines snap ik. Uit het vliegtuig stappen kan te maken hebben met de snelle wisseling in luchtdruk maar misschien ook met het inademen van kerosinedampen.

Login of registreer om te reageren