Lucht bevochtiger

19-03-2018 om 20:59 uur

Ik werk in een schoolgebouw wat eerst als kantoor is gebruikt. De verwarming kan erg hoog staan en weinig ventilatie. Zou het dan slim zijn om de lucht bevochtiger aan te zetten? Of zijn er misschien andere slimme oplossingen? Ik ben snel benauwd namelijk en vaak hoofdpijn. Ik heb inspanningsastma en reageer op geurtjes.

Login of registreer om te reageren
Moderator
19-03-2018 om 22:57 uur

Het is uiteraard voor iedereen anders maar ik reageer direct met een aanval (piepende hoestbui) op bevochtigers. Ik heb hem thuis wel omdat mn huis ook heel droog is maar zet hem in de nacht aan in de woonkamer. In de slaapkamer merk ik daar niets van doordat het raam open staat. In de ochtend is hij leeg dus is dan uitgegaan.
Ik zou zeggen test het dan weet je of het voor jou werkt
Succes!

Login of registreer om te reageren
21-03-2018 om 08:41 uur

Hallo Yvonne,

Er spelen meerdere factoren mee die invloed hebben op het binnenmilieu, zoals verwarming, ventilatie, schoonmaak en inrichting. Misschien nuttig om het boekje “Gezonde lucht binnen” te bestellen https://bestellen.longfonds.nl/product/gezonde-lucht-binnen/
Het lijkt me goed dat je voordat je een luchtbevochtiger aanschaft weet wat de luchtvochtigheid nu is. Te droge lucht is niet fijn maar te vochtige lucht is ook niet oké. Ons advies is om te kijken naar de zaken die je zelf of de werkgever kan aanpakken vóór je een luchtbehandelingsapparaat gaat aanschaffen. Bovendien reageert iedereen weer anders op deze apparaten, zoals Gwenny schrijft.
Voor advies mag je ook altijd even contact opnemen met de Advieslijn, 033-4341212.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren