Help huis vol stof

23-03-2018 om 13:03 uur

Hallo allemaal, ik zoek even raad en advies. Na een grondige opknapbeurt van mijn huis waarin o.a. een muur is verwijderd en de leidingen in de muur zijn gefreesd ligt alles hier vol fijn, wit stof. Ook krijg ik het benauwd van de lucht die hier hangt en dan moet er nog geverfd worden.
Ik woon alleen en heb geen hulp om alles stofvrij te krijgen. Begin behoorlijk moedeloos te worden want het moet toch gebeuren maar ik heb er gewoon de kracht niet meer voor.
Hulp heb ik overal gevraagd via de huisarts, wijkcentra klusjescentrales enz. maar ik vang overal bot en zal het toch echt zelf moeten doen.
Iemand nog tips hoe je zoiets aanpakt? Alvast bedankt, Wijsneus

Login of registreer om te reageren
23-03-2018 om 16:02 uur

Is dat een soort renovatie vanuit woningbouw?? Die horen het netjes achter te laten, dus klacht indienen!

Login of registreer om te reageren
23-03-2018 om 16:12 uur
Reactie op Stefanie

Is dat een soort renovatie vanuit woningbouw?? Die horen het netjes achter te laten, dus klacht indienen!

Ze hebben het netjes achtergelaten maar je kan niet verwachten dat ze alles brandschoon achterlaten.
Een klacht indienen doet het stof ook al niet verdwijnen denk ik zomaar.... het gaat om het fijne stof wat nog op de meubels dwarrelt.
En klagen dat de kit en de verf stinkt?? Ik zou er zelf om in de lach schieten eerlijk gezegd.
Maar bedankt voor je reactie.

Login of registreer om te reageren
23-03-2018 om 18:26 uur

Heb je er dan in moeten wonen tijdens de werkzaamheden zonder b.v. de meubels op te slaan of af te dekken?

Login of registreer om te reageren
23-03-2018 om 18:32 uur

Vaak krijg je tijdelijk een wisselwoning bij renovatie.

Misschien kan de woonbond je adviseren?

Login of registreer om te reageren
23-03-2018 om 18:32 uur

Tja, ik ben altijd heel praktisch.
Zou de slaapkamer eerst schoonmaken, daar in leven. en dan dag na dag een stukje van het huis schoonmaken
Heb je een groot huis? Dan eerst maar de woonkamer schoonmaken en daar een opklapbed neerzetten. Of in de keuken, t maakt niet uit.

Oh, bij de action een stapel schoonmaakspul kopen en weg gooien na gebruik. dus niet uitspoelen enzo. Hup weg! Plasic zak buiten en daar ingooien. Alles nat afnemen, begin hoog en eindig laag.

Voor de geur alles openzetten. Maar n extra deken om je heen. (Of lekker in bed gaan liggen)

Waar ik wat van schrik is dat je moet lachen als je gaat klagen over kit en verfgeur.
Als he jezelf en ziekte niet serieus neemt hoe kan een ander dat dan doen.
Klagen werkt idd niet meer, maar de volgende keer wel aangeven. Zo ga ik bv een weekje weg als ze hier de kozijnen moeten verven.

Misschien eillen buren of collegas helpen schoonmaken.. voor een bedrag of etentje

Probeer dus oplossingen te zoeken, hoe moeilijk ook.

Login of registreer om te reageren
23-03-2018 om 18:37 uur
Reactie op Daantje

Vaak krijg je tijdelijk een wisselwoning bij renovatie.

Misschien kan de woonbond je adviseren?

Hier geen wisselwoning bij renovatie. 2 jaar geleden kreeg ik een nieuwe douche en wc. Was dat weekje weg gegaan, weekje schiermonnikoog.. En gezegd dat ik als laatste wilde voor de renovatie zodat ik goed kon luchten

Login of registreer om te reageren
23-03-2018 om 19:02 uur
Reactie op Stefanie

Heb je er dan in moeten wonen tijdens de werkzaamheden zonder b.v. de meubels op te slaan of af te dekken?

Nee, ik ben een maand in een andere woning ondergebracht en de spullen zaten in verhuisdozen en/of afgedekt met zeil en tape. Maar het stof kruipt overal tussen en wat steeds voor nieuw stof zorgt is het feit dat boven mijn woning op zolder dagelijks werklui bezig zijn met zonnepanelen installeren; dat zorgt voor iedere keer een 'vers' laagje, echt heel vervelend!

Aan mijn buren heb ik niet veel, de ene is een vrouwtje van 97 (die wel hulp krijgt van instanties) en aan de andere kant zijn ze vertrokken voor een half jaar. Dan in één keer schoonmaken; zou fijn zijn als ik dat ook kon doen maar dat gaat niet.

Login of registreer om te reageren
23-03-2018 om 19:08 uur
Reactie op Daantje

Vaak krijg je tijdelijk een wisselwoning bij renovatie.

Misschien kan de woonbond je adviseren?

De woonbond helpt alleen bij geschillen, ik ben aangewezen op klusjesdiensten o.i.d. en mijn huisarts heeft me maanden geleden al aangemeld bij een hulpdienst voor mensen die alleen staan maar daar is een wachtlijst van maanden.
Heb overigens al een paar keer gebeld maar ik krijg niemand te spreken en steevast de boodschap dat ik vandaag nog word teruggebeld.
Wat nog nooit gebeurd is... als ik de huisarts bel om te vragen of hij er wat haast achter kan zetten is het antwoord nee; wel vreemd dát ze niet terugbellen.

Betaalde klusjesdiensten, particulieren hebben geen van allen tijd er is hier een hele wijk gerenoveerd en ze zitten voorlopig helemaal vol :(

Ik heb inderdaad een wisselwoning gehad, dat wel maar zodra alles weer normaal bruikbaar was moest ik er z.s.m. uit om ruimte te maken voor anderen wat ik dan ook wel weer begrijp!

Login of registreer om te reageren