Veel rare pijn rond longen , bloed "opgehoest"

23-03-2018 om 22:58 uur

Hallo,

Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!
Ik heb namelijk heel veel zorgen en angst hierdoor.
Ik zou kort uitleggen wat hier vooraf aan gebeurt is.
Ik ben 27 jaar en op vakantie ben ik erg ziek geworden en werd een longonsteking vastgesteld. Ik heb daarvoor wel veel gerookt moet ik erbij zeggen. maar sinds de vakantie niet meer.
Ik kreeg antibiotica maar ik kon er niet tegen dus gestopt. en daarna dacht ik dat het over was, hoesten deed ik al niet meer. Koorts was weg.
Totdat ik in 1 keer een week / anderhalf week later een soort stuk slijm in mijn keel voelde, ik haalde het naar boven en het was een stuk bloed. Ik begon te hoesten en er kwam nog meer bloed, kwam ongeveer 4 keer bloed omhoog. Zonder slijm ertussen.
Volgende dag gelijk na dokter. Rongtenfoto gemaakt en bloed getest bloed was goed. Foto was onder mijn rechter rib " vocht " te zien. Hij dacht door de onsteking 100% zeker wist hij het niet. Ik moest het in de gaten houden. Weer antibiotica gekregen kuur van 3 dagen.

Toen ik terug was in nederland weer na de dokter want de pijn bleef en toch raar dat er stukken bloed omhoog komen? Door het hoesten kon het niet komen want dat deed ik al meer dan een week niet. Dokter zei ja is normaal met een onsteking maak na 2 weken maar weer een foto. En gister dus weer een rongtenfoto gemaakt. Heb nog geen uitslag..

Het gaat nu al 2 maanden zo. Had daarvoor ook soms raar slijm met kleine bruine / zwarte puntjes erin. Heb idee dat de huisarts me niet serieus neemt. En denk dat er meer is dan alleen wat vocht?? Of kan dit allemaal door een onsteking komen? En zien ze wel alles op zo'n rongtenfoto?
En Nu heb ik dus elke dag bijna de hele dag door een hele diepe stekende pijn op waar het " vocht " zat/zit net rechts onder mijn ribben.
Ook soms aan de andere kant van mijn longen stekende pijn echt net onder mijn ribben, soms ook in het midden. Ook soms stekende pijn op mijn rug tussen de schouderbladen. Ook ben ik soms benauwd.
Maar de meeste pijn komt weg van waar het vocht zit.. aan de rechterkant

Ik maak me heel erg zorgen en vraag me af of dit allemaal kan komen door een onsteking? En dat die pijn nog zo lang aanwezig is? Ook heb ik me vragen over dat vocht? En het bloed? Veel zorgen en k kan bijna niks met deze pijn. Soms is het 1 dag weg maar daarna komt het weer terug..

Heel erg bedankt alvast voor de moeite en het andwoord.. want ik weet het echt niet meer..

Login of registreer om te reageren
24-03-2018 om 12:28 uur

Heb jij zo'n lakse dokter of zijn er communicatieproblemen? Met dergelijke klachten lijkt mij een CT scan wel gerechtvaardigd, of op zn minst een consult bij een longarts. Langdurig bloedverlies uit de longen, tezamen met je klachten pijn en vocht, is toch een indicatie voor verder onderzoek lijkt me. Je maakt je terecht bezorgd.. Sterkte!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
23-04-2018 om 08:59 uur

Beste Alcella, Excuus voor de late reactie!
Hopelijk gaat het inmiddels wat beter. Op zich kan alles wat je noemt passen bij een longontsteking, maar moet je ook aan andere aandoeningen denken. Zeker als er geen sprake is van duidelijke verbetering en de klachten aanhouden is er reden voor verder onderzoek. Vaak zie ik dat patienten tot 6 weken na een longontsteking nog klachten kunnen houden. Als je nu nog klachten hebt en de longfoto nog afwijkingen laat zien, zou ik aandringen op verder onderzoek/verwijzing naar een longarts.

Login of registreer om te reageren