vermoeidheid

05-04-2018 om 17:15 uur

Begin december ben ik ziek geworden. Zware bronchitis met zware astma aanvallen. 3 kuren gehad. uiteindelijk ging het wat beter en kreeg ik er nog een forse bijholte ontsteking overheen. met nog twee kuren (4 weken bij elkaar) tot gevolg. Inmiddels werk ik weer een paar uur per dag. dit in goed overleg met de bedrijfsarts.
Wat nu blijft is die vreselijke vermoeidheid. Ik kan het echt nog niet aan om hele dagen te werken, en als ik thuis kom va ik op de bank in slaap. Er komt nog weinig uit. Is dit normaal? Ik krijg de tijd en die neem ik ook. Maar het is gewoon voor mij ongewoon. heeft er iemand gelijke ervaring? hoe gaan jullie er mee om?

Login of registreer om te reageren
05-04-2018 om 17:23 uur

Sinds ik astma heb (nu 6,5 maand) ben ik ook verschrikkelijk moe en blijf ook elke keer moe, dus mij klinkt het heel erg bekend in de oren.

Ik probeer goed op mijn grenzen letten en er niet overheen te gaan, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker na een aanval ben ik echt heel erg moe voor langere tijd.

Login of registreer om te reageren
05-04-2018 om 19:54 uur

Ik herken het heel goed en mijn ervaring is dat het moet slijten en net zoveel energie als anderen van mijn leeftijd heb ik nooit.

Belangrijk is om op tijd rust te pakken en te doen waar je lijf behoefte aan heeft. Gelukkig heb je goed overleg met de bedrijfsarts, dat heeft mij enorm geholpen.

Login of registreer om te reageren
05-04-2018 om 20:08 uur

Ja hoor, ik herken het ook. bij mij moet na ziekte de moeheid ook slijten.
Wat helpt is goed te luisteren naar je lijf, rust te pakken maar ook conditie weer op te bouwen door rustige activiteit als wandelen en fietsen bv.

Login of registreer om te reageren
05-04-2018 om 20:51 uur

Er is veel over vermoeidheid geschreven op dit forum. Kijk maar eens onder de zoekfunctie.

Login of registreer om te reageren
06-04-2018 om 10:38 uur

Beste Natasja,

De vermoeidheid is zo herkenbaar! En het beperkt mij ook zo! en het went nog steeds niet.

Bij mij helpt het om wat ik wil doen in hele kleine stukjes op te delen en te verdelen over de dag. Dan ben ik het meest energiek. En toegeven, anders wordt de vermoeidheid juist daarna erger en duurt het lang.

Ik heb veel geleerd van de ergotherapeut over het omgaan met de moeheid.

Ik hoop heel erg dat de vermoeidheid bij jou overgaat!

Sterkte
Anne

Login of registreer om te reageren