Warm weer

23-07-2018 om 11:08 uur

Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb mij net voorgesteld bij het 'even voorstellen' topic. Ik kwam hier terecht omdat ik even weinig snap van mijn klachten en op zoek ben naar een logische verklaring.

Zoals iedereen weet is het al een hele poos heel warm en droog in Nederland. Eerst had ik daar geen last van, maar nu word ik steeds benauwder. Vorig jaar ben ik op vakantie geweest in Frankrijk. Daar was het ook heel warm en droog en ik ben nog nooit zo benauwd geweest als toen. Voor mijn gevoel kan dit eigenlijk niet, het zou toch alleen een probleem moeten zijn met warm en vochtig weer? Omdat ik dacht dat het niet kon, had ik het gevoel dat ik mij niet moest aanstellen en heb ik mijn klachten genegeerd. Niet zo handig. Vandaag werkt de ventolin namelijk niet goed meer en ben ik flink benauwd en doodmoe. Ik denk dat ik mijn ontstekingsremmer omhoog ga gooien en contact opneem met mijn longverpleegkundige.

Is er iemand die ook meer last heeft met droog, warm weer? En heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Misschien heeft iemand ook tips hiervoor? Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
23-07-2018 om 11:55 uur

Hee,

Welkom hier! En je kan best last hebben hoor met warm en droog weer, het verschilt per persoon. Bij mij is de kou en vocht erger dan warm en droog en ik merk deze dagen meteen zodra de luchtvochtigheid wat omhoog gaat.
Sterkte nog de komende dagen, het blijft nog wel even warm!

Login of registreer om te reageren
23-07-2018 om 13:32 uur

Hoi,
Hier ook meer last met vochtig weer.
Ff contact opzoeken met arts. Mogelijk is er meer aan de hand waardoor de puffers niet helpen.

Login of registreer om te reageren
23-07-2018 om 14:09 uur

Er hangt wel meer stof in de lucht door de droogte en ik begreep op t nieuws dat de luchtvochtigheid hoger aan t worden is. Ikzelf merkte vandaag dat ik piepte met buiten lopen en op de fiets had ik een slakkengangetje. Zoiets als loop tempo haha....

Login of registreer om te reageren
23-07-2018 om 20:31 uur

Hoi. Bedankt voor jullie reacties!
Misschien is dat het dan wel, ik heb vandaag echt veel meer last, dus dan kan het toch komen door stijgende luchtvochtigheid. Ik heb vandaag in elk geval meer Foster gebruikt. Ventolin in poeder kreeg ik niet goed binnen, Salbutamol gaf wel wat verlichting, maar niet geweldig. Ik heb een afspraak gemaakt voor donderdag as bij de longverpleegkundige. Ik verwacht niet dat het gauw beter wordt, er wordt onweer voorspeld voor woensdag en daar reageer ik meestal ook op.
En ja, dat slakkentempo ken ik wel ;) Vandaag toch naar mijn broer geweest, dat was fijn. Hij heeft een hernia. Dus toen we de hond uit gingen laten samen, leken we wel twee bejaarden aan de wandel :)
Jij ook sterkte dan, Stefanie!

Login of registreer om te reageren
24-07-2018 om 07:51 uur

Ik doe het goed in warme landen aan de middelandse zee, maaf nuet goed bij deze warmte.
Ik denk dat het te maken heeft met dd troep in dd lucht ( wordt niet schoon geregend) al woon ik in t hoge noorden en vooral iets met de luchtdruk.
S abonds laat gaat het beter.

Wijs om dd ontstekingsremmer omhoog te gooien, ik neem nu ook meerr foster

Login of registreer om te reageren
24-07-2018 om 11:55 uur

Hier ook meer last door vermoedelijk de warmte. Vorige week trok ik het niet meer op max foster en max ventolin. Toen Atimos erbij gekregen via lvp. Net door haar gebeld hoe het ging. Nou het is uit te houden, maar zodra ik iets probeer te doen gelijk weer erg benauwd. Aanbod was om te laten luisteren, maar eigenwijs als ik ben denk ik dat ik het op deze manier wel uithoud. Plan nu dus doorgaan met maximale medicatie en accepteren dat ik door de warmte niks kan. Toch na ophangen speelt er twijfel. Ik kan geen trap oplopen, had ik nu toch moeten laten luisteren. Denk dat voornamelijk meespeelt dat ik niet aan de prednisolon wil en daarom misschien eigenwijzer ben dan goed is. Het wordt nog warmer! Wat is nu wijs?

Sterkte aan allen die meer last hebben door het warme weer!

Login of registreer om te reageren
24-07-2018 om 12:10 uur

Hoi MMG

IK heb dan geen astma, maar copd. Ik was ook een keer zo eigenwijs. Gelukkig zei een buurvrouw dat het niet goed ging met mij en moest opbellen. Toch naar de HAP gegegaan en kreeg verneveling en een kuur prednison. Dus was het wel nodig. Ik zou het toch maar doen als ik jou was. Succes!

Login of registreer om te reageren
24-07-2018 om 12:14 uur

Er is nu ook meer kans op smog las ik op nu.nl , in ieder geval in het midden en oosten van het land,aangeraden wordt om dan binnen te blijven en weinig te doen.
Ik piep ook meer en de druk op borstkastneemt wat toe, vul maar weer een teiltje water voor de voeten, goed boek erbijen het moet maar.

@MMG, denk dat even laten luisteren altijd goed is, ze biedt het niet voor niks aan.
Snap je afkeer van prednisolon maar soms is het even niet anders, als het er niet was geweest had ik nu niet meer kunnen typen, dus ik ben er blij mee.
Soms kun je even niet anders en van een korte kuur heb je vaak weinig bijwerkingen.
Sterkte! En verplicht vakantie houden dan maar.

Login of registreer om te reageren
24-07-2018 om 12:40 uur

Ik snap de afkeer tegen prednison ook maar soms is het gewoon nodig. Even naar je longen laten luisteren is denk ik wel verstandig

Login of registreer om te reageren