Scootmobiel

19-08-2018 om 11:19 uur

Of het hier goed staat weet ik niet.

Ik denk erover om een scootmobiel te nemen. Fietsen doe ik niet meer, omdat ik bang ben om te vallen. Heb 2 jaar geleden mijn bekken gebroken. Dus angstig geworden.
Ik heb al gezocht hier, maar die onderwerpen zijn toch alweer 5 jaar oud en alles is wel veranderd in de tijd.
MIjn vraag is: Waar moet ik opletten? Is 3 of 4 wiel beter? Zijn ze handig in gebruik? Enz... Vind het ook nog eng. hahaha

Login of registreer om te reageren
19-08-2018 om 12:14 uur

Ik heb zelf een scootmobiel via het WMO en betaal ong 50 euro per maand daar voor, is per gemeente verschillend en gaat naar inkomen.
Ik heb dit via het wmo gedaan omdat daar alles bij inzit, onderhoud, hulp bij pech en een vervangende scoot als er iets mis mee is.
Je kunt dan niet kiezen welke scoot je krijgt, maar ze kijken wel wat voor jou handig is.
Mij bevalt het prima, ik heb een driewieler en red mij er aardig mee.
Ik heb ook niet een heel grote scoot, moet ermee de lift in kunnen enz.
In het begin is het wennen maar je moet hem in t begin gewoon op langzaam zetten en daarna merk je dat je wel harder durft, hard gaan ze niet trouwens.
Voor vakanties heb ik een klein scootje die ingeklapt kan worden maar die zijn niet zo stabiel, deze heb ik zelf gekocht 2e hands en een rolstoel heb ik ook via wmo.
Succes ermee, het is even een stap maar geeft veel gemak!

Login of registreer om te reageren
19-08-2018 om 12:29 uur

Wij zullen het wel zelf moeten betalen, denk dat man meer verdiend. Maar dat geeft niet. Ik zag dat ik er ook eentje kan huren bij een zorgwinkel. Misschien dat eens proberen en dan er eentje kopen. Vind het best wel spannend. :)

Login of registreer om te reageren
19-08-2018 om 13:27 uur

Kijk ook eens op marktplaats, veel mensen gebruiken zo'n ding maar kort en vaak neemt de gemeente hem dan niet terug.

Login of registreer om te reageren
19-08-2018 om 13:34 uur

Bij ons zit er geen maximum aan t inkomen, alleen val ik in de maximum bijdrage wmo/cak door het inkomen van man,ik heb alleen scoot waar ik voor betaal en dat is dan 50 euro per mnd.
Rolstoel betaal ik niks voor en verder gebruik ik niks van wmo.
Ik vind het gemak dat ik niks hoef te regelen en onderhoud enz fijn.
Maar je kunt er net zo goed zelf 1 aanschaffen, indd via marktplaats maar ook bijv. Welzorg heeft 2e hands scootjes, kun je ook abonnement bij afsluiten en verzekering enz.
Een keer uitproberen door te huren zou ik zeker doen, kun je ook kijken wat je prettig vind.
Mijn scootmobiel blijft altijd eigendom van gemeente.

Login of registreer om te reageren
19-08-2018 om 13:46 uur
Reactie op Daantje

Kijk ook eens op marktplaats, veel mensen gebruiken zo'n ding maar kort en vaak neemt de gemeente hem dan niet terug.

@daantje en @goudvisje bedankt voor de tips. Ga zeker kijken.

Login of registreer om te reageren