September 2018 - Ontmoet anderen met een longziekte

10-09-2018 om 13:38 uur

Een longziekte is meestal onzichtbaar. Hierdoor begrijpen anderen niet altijd wat het betekent. Contact hebben met mensen die hetzelfde doormaken is dan fijn. Soms is het best lastig om met anderen in contact te komen.

Wat onderneem jij om in contact te komen met andere mensen? Heb je hobby’s? Misschien tijdens het bezoek aan een longpunt? Social media?

Er zijn vast nog veel meer manieren om andere mensen te ontmoeten. Welke tips heb jij?

Login of registreer om te reageren
28-09-2018 om 18:13 uur

Hoi
Ik woon in het buitenland, hier is überhaupt geen begrip voor COPD. Ik heb in het ziekenhuis gelegen en toen ik eruit kwam dacht iedereen : ok.. die is genezen...
als je dan zegt dat dit nooit echt goed komt staren ze je aan.
ik z<ou graag kontakt krijgen met mensen die hetzelfde hebben... ik probeer bijvoorbeeld oefeningen te doen, maar raak meteen buiten adem, terwijl mn arts het me heeft aangeraden.
groetjes
pekely

Login of registreer om te reageren
28-09-2018 om 19:56 uur

Hoi
Buiten het longpunt om kom ik weinig lotgenoten tegen.
Ook op het longpunt is het merendeel COPD ik zelf heb astma.
Dus daar voel ik me een vreemd eendje in de vijver.
Maar de thema's geven wel veel informatie waar ik veel aan heb.

Login of registreer om te reageren
28-09-2018 om 20:03 uur

Ik heb nog lang contact gehad met een paar meiden van mijn revalidatie van dezelfde leeftijd maar op den duur verwaterd dat toch. Nu heb ik alleen hier nog contact met andere mensen met astma.

Login of registreer om te reageren
28-03-2019 om 00:40 uur

Ik wil graag aan zee wonen of langere tijd naar toe maar het is nogal kostbaar. Weet iemand een longstay adres aan zee waar je niet de hoofdprijs betaald? Wie gaat mee?

Login of registreer om te reageren