Stationair

29-09-2018 om 16:25 uur

In mijn straat parkeert elke dag een witte bestelwagen van een postpakketbedrijf.
De bestuurder die tevens pakketbezorger is, gaat dan tussen de middag zijn middagpauze houden.
Tegenover mijn huis half op de stoep staat hij dan voor ongeveer een uur.
Hij eet 'n boterham en zit de rest van de tijd te appen. Nou, niks mis mee toch?

Tenzij het heel warm is, zoals afgelopen zomer.
Zo kan het voorkomen dat hij in de laadruimte gaat zitten tegen de postpakketten aan en zit dan ongeveer zijn hele lunchpauze MET DE MOTOR AAN (voor de airconditioning) te chillen.

Ik ben er een keer op afgestapt en heb vriendelijk gevraagd de motor uit te zetten. Oké, dat deed hij.
Toen hij vrij snel daarop weer zo'n zelfde lunchpauze had met stationair draaiende motor ben ik weer naar hem toegegaan. Ik vroeg hem zijn motor uit te zetten. Hij zei: Ïedereen doet dat"!
Deze keer moesten we dus in discussie gaan met alle gevolgen vandien.
Ten einde raad nodigde ik hem uit in mijn huis te komen lunchen wanneer het zo warm was. Daar had hij geen oren naar.

Gelukkig is het warme weer nu voobij.

Maar aan dit verhaal is nog niet ten einde.
Want nu ben ik bang dat als het kouder wordt, deze knaap in zijn auto gaat zitten lunchen met de motor aan.
Elke dag, want elke dag zijn er postpakketjes. En hij wil natuurlijk een uurtje lekker warm zitten.

Ik zie er nu tegen de winter op. Almaar opletten of de wiite bestelauto niet voor mijn huis gaat staan.
Altijd maar kijken of er geen rook uit de uitlaat komt; en alsmaar luisteren of ik een motor zachtjes hoor brommen.

Nu zit ik te denken, dat wanneer het zover komt, ik het kenteken noteer en naar zijn werkgever ga bellen.

Wie heeft ook ervaring met zulk soort situaties?

Login of registreer om te reageren
29-09-2018 om 16:44 uur

Zoals je het beschrijft komt het vrij vijandig over. Als je nu eerst eens bij hem langs gaat om te vertellen dat je een longziekte hebt en hier last van hebt, is het waarschijnlijk helemaal geen probleem voor hem om zijn motor uit te zetten of ergens anders te gaan staan. Probeer samen tot een oplossing te komen door vriendelijk uit te leggen wat het probleem is, daar bereik je veel meer mee.

Login of registreer om te reageren
29-09-2018 om 16:46 uur

Ik heb geen specifieke ervaring met PostNLpakketjesrondbrengmensen maar wel met de overburen wiens volwassen kinderen die "even" gedag komen zeggen, hun diesel midden op de weg met draaiende motor parkeren. Aan de hoeveelheid tattoos te zien lijkt het mij beter om daar maar niet teveel van te zeggen.
Veel PostNLpakketjesrondbrengmensen zijn ZZP'ers dus onafhankelijk van PostNL (nou ja niet helemaal dus). Bellen en/of mailen met PostNL lijkt me een goede actie vooral als je ook nog eventuele buren ook bereid krijgt te klagen bij PostNL.

Login of registreer om te reageren
30-09-2018 om 19:54 uur
Reactie op Daantje

Zoals je het beschrijft komt het vrij vijandig over. Als je nu eerst eens bij hem langs gaat om te vertellen dat je een longziekte hebt en hier last van hebt, is het waarschijnlijk helemaal geen probleem voor hem om zijn motor uit te zetten of ergens anders te gaan staan. Probeer samen tot een oplossing te komen door vriendelijk uit te leggen wat het probleem is, daar bereik je veel meer mee.

Beste Daantje
Wat is hier vijandig aan?
Ik heb het vriendelijk gevraagd. Inderdaad met het verhaal van long- en astmapatienten.
Ook in het belang van het mileu. Iedereen weet dat het not-done is ergens stationair te gaan staan. Voor bruggen en overgangswegen is het heel normaal om even je motor uit te zetten.
Een volwassen persoon met een rijbewijs weet dat dit gedrag heel schdelijk is.
En jij noemt mij vijandig? Sorry.

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 09:35 uur

Ik zeg alleen maar dat het zo op mij overkomt.

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 09:43 uur

Waarom open je een nieuw topic? 2 x de vraag stellen heeft weinig nut in dezelfde catogerie.
Het is zeker vervelend maar ik heb geen oplossing voor je, succes!

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 09:54 uur

Misschien vanwege de wat kribbige reactie van Daantje in de andere topic?

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 10:01 uur

Het kwam op mij ook vijandig over, je schrijft hier dus eigenlijk maar het halve verhaal. Ik kan me goed voorstellen dat je er flink van baalt en dat je de gefrustreerde samenvatting plaatst, maar snap wel dat dan een ander beeld kan geven. Als je al de reden hebt verteld dan weet ik ook niet zo goed wat je nog kan doen. Blijven proberen om het aardig te vragen en binnen weer bakje koffie aanbieden? Probeer rustig te blijven (is soms heel lastig als mensen niet mee willen werken, ik snap de frustratie!). De aanhouder wint? En houd de eer bij jezelf en blijf gewoon overdreven aardig, wie weet werkt het!
Sterkte, want het blijft een vervelende situatie.

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 09:34 uur

In mijn straat parkeert elke dag een witte bestelwagen van een postpakketbedrijf.
De bestuurder die tevens pakketbezorger is, gaat dan tussen de middag zijn middagpauze houden.
Tegenover mijn huis half op de stoep staat hij dan voor ongeveer een uur.
Hij eet 'n boterham en zit de rest van de tijd te appen. Nou, niks mis mee toch?

Tenzij het heel warm is, zoals afgelopen zomer.
Zo kan het voorkomen dat hij in de laadruimte gaat zitten tegen de postpakketten aan en zit dan ongeveer zijn hele lunchpauze MET DE MOTOR AAN (voor de airconditioning) te chillen.

Ik ben er een keer op afgestapt en heb vriendelijk gevraagd de motor uit te zetten. Oké, dat deed hij.
Toen hij vrij snel daarop weer zo'n zelfde lunchpauze had met stationair draaiende motor ben ik weer naar hem toegegaan. Ik vroeg hem zijn motor uit te zetten. Hij zei: Ïedereen doet dat"!
Deze keer moesten we dus in discussie gaan met alle gevolgen vandien.
Ten einde raad nodigde ik hem uit in mijn huis te komen lunchen wanneer het zo warm was. Daar had hij geen oren naar.

Gelukkig is het warme weer nu voobij.

Maar aan dit verhaal is nog niet ten einde.
Want nu ben ik bang dat als het kouder wordt, deze knaap in zijn auto gaat zitten lunchen met de motor aan.
Elke dag, want elke dag zijn er postpakketjes. En hij wil natuurlijk een uurtje lekker warm zitten.

Ik zie er nu tegen de winter op. Almaar opletten of de wiite bestelauto niet voor mijn huis gaat staan.
Altijd maar kijken of er geen rook uit de uitlaat komt; en alsmaar luisteren of ik een motor zachtjes hoor brommen.

Nu zit ik te denken, dat wanneer het zover komt, ik het kenteken noteer en naar zijn werkgever ga bellen.

Wie heeft ook ervaring met zulk soort situaties?

Login of registreer om te reageren