een beetje verontwaardigd

15-10-2018 om 16:27 uur

ik ben een beetje verontwaardigd, er is een collega en die beweert dat nu sinds ze is gaan roken geen last meer heeft van bronchitis aanvallen en geen puffers meer nodig heeft.

Als je er tegenin gaat en zegt dat dat niet kan wordt ze bijna boos.
maar het frustreert wel dat ze dat blijft beweren.
je zou bijna gaan denken dat ze niks heeft gehad.

Ik denk dat ik ook maar ga roken

Login of registreer om te reageren
15-10-2018 om 16:32 uur

Ze kan ergens best gelijk hebben want sigaretten bevatten ook een luchtwegverwijdend stofje maar goed voor je longen is het natuurlijk niet.

Login of registreer om te reageren
15-10-2018 om 21:22 uur

Er schijnen in sigaretten zelfs sporen van antibiotica te zitten.

Login of registreer om te reageren
16-10-2018 om 02:01 uur

Begrijp je verontwaardiging helemaal en de vorige reacties hebben daarbij helemaal gelijk. Vroeger werd tabak ook wel gezien als "medicinaal" ... je kan roken ook zien als gebruik, toediening van bepaalde stoffen en daar zitten ook "iets" betere stoffen bij. Denk dat je collega gelijk heeft maar er zitten ook zeker bijwerkingen bij die ze nu nog niet door heeft en last van heeft.

Hoeveel medicijnen hebben ook niet verkeerde bijwerkingen en moeten velen dan weer medicijnen nemen tegen die bijwerkingen. Waarom heb je maagbeschermers nodig als je bepaalde medicijnen gebruikt, waar sommige gebruikers zoals ik zelf weer heel verkeerd reageren. Vele patiƫnten die behandeld zijn tegen kanker krijgen op later leeftijd bijwerking die vaak zelf tot de dood lijdt. Denk aan lever, bot en nier afsterving en vele andere ziekten die dus het gevolg zijn van een behandeling. Zijn nu zelfs uitkomsten in onderzoeken dat bepaalde medicijnen zelfs schadelijker zijn dan ze eerst dachten.

Zelf denk ik wel eens dat we denken veel te weten, maar eigenlijk weten eigenlijk nog zo weinig en is er vaak sprake van voortschrijdend inzicht. Eigenlijk is er geen enkel medicijn zonder bijwerkingen en de ene bijwerking is erger en soms schadelijker dan de ander. Met andere woorden soms is de kuur erger dan de kwaal. Van vele behandelingen en medicijnen weten we de lange termijn effecten nog niet omdat die nog niet onderzocht kunnen worden, dit staat er soms zelf ook expliciet bij!! Geen patiƫnt gelijk en alles heeft zijn keerzijde.

Login of registreer om te reageren