Hallo iedereen.

03-02-2019 om 12:40 uur

Ik ben Lydia.

Ben 'n beetje laat met mezelf voorstellen want ik ben al 'n jaartje lid van dit forum.

Vorig jaar heb ik de diagnose gekregen COPD. (30%)
Ben gelijk online gegaan voor meer info etc...en zo kwam ik hier terecht.
Ik las toen heel veel nare dingen.. over Euthanasie enzo.
Daar ben ik erg van geschrokken.... en heb me 'n jaartje afzijdig gehouden van het forum.
Ben me toen weer gaan verdiepen in de ziekte en heb inmiddels de diagnose geaccepteerd.

Het gaat ontzettend goed met mij gelukkig.
Vorige maand lag ik nog in het ziekenhuis met een Pneumokok bacterie en een longvliesontsteking.
Daar ben ik helemaal van hersteld en ben weer druk aan het sporten.
Ik wandel veel met mijn hond en fiets veel... en geniet van m'n kleinkinderen. Hoop dat nog lang te kunnen doen en daar GA ik voor :-)

Hopelijk kunnen we elkaar tot steun zijn.

Groetjes, Lydia.

Login of registreer om te reageren
03-02-2019 om 14:27 uur

Hallo Lydia,

Welkom op het forum. :)
Ik had precies hetzelfde als jou, schrok ook toen. Maar na een tijdje toch maar aangemeld.
Lees je goed in en vragen kan je ook altijd. En dan hebben we nog een spelletjes topic.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
03-02-2019 om 14:49 uur

Ja, kan me die draadjes over het levenseinde ook nog goed herinneren.
Niet bepaald stof om met vertrouwen de toekomst in te gaan.
kan me dan ook heel goed voorstellen dat je jezelf rot bent geschrokken.
Aan de andere kant heeft het misschien ook wel bijgedragen aan het acceptatieproces.
Mooi iig. dat je eruit bent gekomen. Met COPD valt, mits goed gemanaged, goed te leven.
Die 30%. Is dat overgebleven of ingeleverde longcapaciteit?

Tsja! Ziekenhuis met zware ontstekingen zal wel een behoorlijke hersteltijd hebben gevraagd.
Hoe was het eten daar? Ikzelf heb daar niet zo'n beste ervaringen mee.
Vooral als op een bepaald moment je herstel goed inzet, krijg je honger, veel honger.
Als dan het eten niet te hachelen is dan, tsja, vul zelf maar in.........

Login of registreer om te reageren
03-02-2019 om 18:09 uur

balling dan moet je in Boxmeer gaan liggen. Kan je kiezen wat je wilt eten en XL porties. Ik heb er genoten van het eten ;)

Login of registreer om te reageren
03-02-2019 om 18:20 uur

@Stefanie

Boxmeer of all places?
Met dat ziekenhuis was toch iets mee in het verleden?

Login of registreer om te reageren
03-02-2019 om 23:44 uur

Welkom hier @swannie1959 , fijn dat het weer zo goed met je gaat.
Snap je schrikken over het onderwerp euthanasie maar in sommige gevallen en situaties heel mooi dat het mogelijk is, zo zie je maar dat op een forum alles aan bod komt, de mooie dingen maar ook de minder mooie dingen, zoals het leven zelf een beetje!
Voor nu is dat onderwerp gelukkig niet aan de orde, dus veel lees en schrijf plezier

Login of registreer om te reageren
04-02-2019 om 07:55 uur
Reactie op balling

Ja, kan me die draadjes over het levenseinde ook nog goed herinneren.
Niet bepaald stof om met vertrouwen de toekomst in te gaan.
kan me dan ook heel goed voorstellen dat je jezelf rot bent geschrokken.
Aan de andere kant heeft het misschien ook wel bijgedragen aan het acceptatieproces.
Mooi iig. dat je eruit bent gekomen. Met COPD valt, mits goed gemanaged, goed te leven.
Die 30%. Is dat overgebleven of ingeleverde longcapaciteit?

Tsja! Ziekenhuis met zware ontstekingen zal wel een behoorlijke hersteltijd hebben gevraagd.
Hoe was het eten daar? Ikzelf heb daar niet zo'n beste ervaringen mee.
Vooral als op een bepaald moment je herstel goed inzet, krijg je honger, veel honger.
Als dan het eten niet te hachelen is dan, tsja, vul zelf maar in.........

Die 30% is wat ik nog heb.... Ben stabiel gebleven tot nu toe.
In maart heb ik weer 'n flow.. Spannend weer.

De hersteltijd viel reuze mee... In het ziekenhuis waren ze verbaasd over hoe snel ik opgeknapt was.
Heb er 5 dagen gelegen. Wel antibiotica mee naar huis...

Ben weer de "oude" ;-)

Login of registreer om te reageren
04-02-2019 om 07:56 uur
Reactie op goudvisje

Welkom hier @swannie1959 , fijn dat het weer zo goed met je gaat.
Snap je schrikken over het onderwerp euthanasie maar in sommige gevallen en situaties heel mooi dat het mogelijk is, zo zie je maar dat op een forum alles aan bod komt, de mooie dingen maar ook de minder mooie dingen, zoals het leven zelf een beetje!
Voor nu is dat onderwerp gelukkig niet aan de orde, dus veel lees en schrijf plezier

Dankjewel Goudvisje :-)

Login of registreer om te reageren