Afwijkingen longfoto

15-03-2019 om 14:35 uur

Hoi, ik ben nieuw op dit forum. 4 weken geleden ben ik met de ambu naar het ziekenhuis gebracht vanwege wat men dacht hartklachten. Dat was gelukkig niet zo. Bleek griep te zijn en ik mocht naar huis. Later telefoontje dat ik een infiltraat in de longen had en over 4 weken bij de longarts werd verwacht. Mijn huisarts en ik gingen uit van longontsteking en ik kreeg antibiotica. Nu ondertussen bij longarts geweest en nu blijkt dat er afwijkingen zijn in beide longen, waarvan men niet weet wat het is. Beleid: over 2 maanden terugkomen en opnieuw foto laten maken. Het was op dit moment niet nodig om een CT scan te maken. Nu het wat bezinkt, maak ik me best wel zorgen. Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? Ik had toch wel graag een scan gewild om duidelijkheid te krijgen. Nu 2 maanden onzekerheid en stress omdat ik bang ben dat het iets ernstigs is. Graag jullie advies, kundigheid, ervaringen etc.
Alvast bedankt.
Citeren

Login of registreer om te reageren
18-03-2019 om 10:13 uur

Beste Bikkel,

Welkom om dit forum.
We begrijpen je zorgen, maar op dit moment is het nog even afwachten, helaas. Als je erg ongerust blijft, overleg dan met de huisarts. Vertrouw erop dat de longarts je had doorgestuurd voor een CT scan als daar een reden voor was.
We sturen je vraag niet door naar de longarts en vragen de crew je topic te verplaatsen naar het board Algemeen voor evt. ervaringen. Beterschap

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren