Steeds verkouden na longontsteking, genezing zet niet door

21-03-2019 om 09:31 uur

Ik heb vier weken geleden een longontsteking gehad.
Ik werk sinds deze week weer volledig maar ben 's avonds helemaal uitgeput en ook de dag erna, kan ik niets doen.
Mijn zorg is dat ik steeds verkouden ben.
Mijn stem is steeds weg, ik heb keelpijn, een verstopte neus, moet hoesten en zit gewoon vol.

Is dat normaal na een longontsteking?
Daarnaast sportte ik al vijf jaar lang elke ochtend een kwartier, maar dit lukt nu ook niet meer elke ochtend.
Eigenlijk doe ik de dingen op wilskracht.

Zijn deze klachten normaal? Herkent iemand dit?

Ik heb nog steeds geen foto laten maken, maar ben eigenlijk ook angstig dat er misschien iets anders aan de hand is.

Dank voor het lezen en benieuwd of er herkenning is en of dit gewone verschijnselen zijn.

Nathalie

Login of registreer om te reageren
21-03-2019 om 10:39 uur

Hoi
Akelig!
Van een longontsteking kan je lang slap en ziek zijn. 6 weken is eigenljjk wel minimaal...kan ook zomaar tot 3 maanden gaan
Dus, hoe logisch ook dat je weer wilt, ik denk dat je nu nog teveel wilt en je lichaam meer rust en tijd moet geven voor herstel
Als je t niet vertrouwt of nog vragen hebt kan je altijd even langs je huisarts gaan! Is zeker terecht dat hij/zij even naar je kijkt en misschien tips kan geven
Beterschap hoor!

Login of registreer om te reageren
21-03-2019 om 12:34 uur

Dank je Edelweiss, fijn dat je met me meedenkt! Voor mijn gevoel heb ik mijn lichaam al veel rust en tijd gegeven. Maar misschien toch niet genoeg?
Ik werkte twee weken halve dagen, na twee weken volledige rust. Best lang toch?
Zes weken minimaal, dat is fors.
Voor nu merk ik dat ik even een terugslag heb. En dan gaat mijn piekergeest aan.
Nogmaals bedankt!

Login of registreer om te reageren
21-03-2019 om 12:59 uur

Twee weken zijn lang idd maar meestal bij n longontsteking niet genoeg helaas...!!
Begrijpelijk dat je meer piekert als je je niet goed voelt. Stel gerust je vragen hier of ga nog even langs de huisarts!

Login of registreer om te reageren
26-03-2019 om 08:10 uur

Beste Nathalie, het kan even duren voor je je weer de oude voelt. Het herstel na een longontsteking kan inderdaad weken tot maanden duren. Je kunt alles doen, maar luister goed naar je lichaam, wissel rust en activiteit af, goed slapen en eten. Wanneer je het nu forceert, zal het je herstel niet ten goede komen. Sterkte met opknappen. Wanneer je blijft piekeren, of niet opknapt, moet je natuurlijk wel even terug naar de arts.

Login of registreer om te reageren