Gold4 en saturatie 99

Goedendag, ik heb met mijn 50 jaar de stempel gold4 van longarts te horen gekregen, echter heb ik nu al n paar dagen het gevoel kiplekker te zijn en als ik dan mijn saturatie meeft geeft t apparaat aan 99% met n hartslag van pr bpm van 85. Hoe kan dat? Dit heb ik overigens niet heel vaak maar wel regelmatig.

Reacties

• ballingballing Gebruiker
    Ben er maar blij mee of laat je oximeter even testen bij de huisarts (vergelijken).
  • Corné05Corné05 Gebruiker
    De oximeter is goed en ben er ook zeker blij mee, alleen zit ik op t punt nog zoekende te zijn/er nog niet van overtuigd ben gold4 te hebben. Door deze gebeurtenissen van hoge saturatie en me kiplekker voelen. Dus is eigenlijk de vraag. Normaal saturatie 92 en nu dus 99. Is dit verklaarbaar, kan dat?
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Ja hoor, heb zelf ook copd 4 en gebruik zuurstof , heb vaak een lage saturatie maar ook soms 97 in rust, saturatie zegt niet veel over benauwd zijn of over welke fase je zit.
    Lage saturatie is , wanneer je dit te lang en vaak hebt, slecht voor je organen die hebben dan zuurstof tekort, maar alles boven de 90 noemen ze ok.
    Bij bewegen mag ik soms doorgaan tot 86 en dan even rusten.
    Maar nogmaals , het ligt aan meerdere zaken waarom je copd 4 hebt, en wie weet knapt het nog wat op en kom je alsnog in 3, is mij weleens gebeurt lang geleden.
    Mooi dat je je zo goed voelt, vooral zo houden!
  • jopiejopie Gebruiker
    Mijn saturatie ligt ook rond de 97 in rust en zegt idd niet altijd over welk stadia je zit . fijn dat je er weinig last van hebt. groetjes Fien
Log in of Registreer om te reageren.