Abpa en bronchiectasien

15-09-2019 om 10:28 uur

Hallo allemaal

Ik ben Natalie 33 jaar in april kwam ik in het ziekenhuis terecht, Ik had pijn met ademhalen. op de foto zagen ze dat ik een atelectase had. Er moest een ct scan gemaakt worden, er was een hele grote vlek te zien. Ik kreeg te horen dat ze de vlek wilden onderzoeken en er vanuit gingen dat het niet goed zat. Alle onderzoeken volgden petscan, bronchoscopie, mriscan kreeg antibiotica en prednison via infuus. Ik kan je wel vertellen dat deze tijd voor mijn gevoel heeeeeuuul lang duurde! Gelukkig had ik wel een hele goede longarts die wel echt meeleefde en overal spoed achter zette. na 6 weken kreeg ik de uitslag dat het geen longkanker is. je wilt echt niet weten wat er dan door je hoofd gaat. de vlek was ook zo goed als weg zo fijn . (waarschijnlijk door de prednison) er was tijdens bronchoscopie ook veel slijm weggehaald en daar kwam aspergillus fumigatus uit. uiteindelijk ook dat ik er allergisch voor ben.
ik heb nu wel veel bronchinctasie. Hoe vaak hebben jullie er last van? en hoe herken je zo'n aanval in vergelijking met je astma of cf?

groetjes natalie

Login of registreer om te reageren