Rauw gevoel luchtwegen

24-09-2019 om 11:47 uur

Hallo allen,
Ik voel een rauw, branderig gevoel in mijn bovenste luchtwegen. Meestal is dat een teken van een opkomende ontsteking. Wat kan ik nu het beste doen? Wilde eigenlijk kort zwemmen, maar misschien is lichaamsbeweging nu niet zo'n goed idee? Medicijnen ophogen? Vitaminepillen?
Groeten,
A

Login of registreer om te reageren
24-09-2019 om 15:30 uur

bewegen mag, uitgevloerd voelen daarna niet. dus niet over je grenzen gaan
medicatie ophogen is een goed idee, als je dat met je arts besproken hebt. nooit op eigen initiatief doen.
en naar je arts, maar dat had ik ook al bij je bijholteontsteking vraag geadviseerd
sterkte

Login of registreer om te reageren
24-09-2019 om 18:40 uur

Jammer dat je al n poos niet fit bent! Ben t met Emsepems eens, het wordt tijd voor n doktersbezoek! Beterschap!!

Login of registreer om te reageren
25-09-2019 om 08:58 uur

Dank voor de reacties en beterschapswensen. Mijn longarts gelooft niet in medicijnen ophogen.. Maar als ik heel benauwd word, dan neem ik echt wel extra ventolin en miss flixotide of symbicort. Ik bel mijn longarts ook niet zo snel, hij heeft het veel te druk in het OLVG en de meeste infecties gaan vanzelf over. Verder heb ik voor de aanhoudende verhoging een bloedprik gehaald, zodat ze kunnen zien of het een bacteriële of virale infectie is. Mijn huisarts is terughoudend met antibiotica. Ja, ik heb een matig immuunsysteem. Ook door niet-zure reflux heb ik veel slijm in het KNO-gebied, waardoor ik makkelijker infecties oploop. Ik wacht af! Maar tips zijn welkom! (bv hoe het immuunsysteem te verbeteren)

Login of registreer om te reageren
25-09-2019 om 10:01 uur

Mijn longarts heeft het ook druk, maar dat weerhoudt mij er niet van om aan de bel te trekken. Liever op tijd dan te laat zegt hij ook altijd. Ze krijgen flink betaalt om ons te helpen dus dan zou ik me niet druk maken om het feit dat hij het druk heeft, dan had hij heel simpel geen arts moeten worden.
Dat (huis)artsen terughoudend zijn met ab is alleen maar goed. Door verkeerd gebruik in het verleden is er nu verhoogd risico op resistente bacteriën en zijn de regels enorm aangescherpt.

Dus ik zou je toch aanraden om je arts te raadplegen.
Daarnaast zou je via een goede homeopaat kunnen kijken of je op die manier je afweer kan verhogen. Verder heeft stress ook invloed erop en een verstoorde darmflora.
En je zou extra vitamine c kunnen nemen en echinaeforce oid kunnen nemen. Maar eigenlijk doe ik alles in overleg met mijn artsen ivm mijn medicatiegebruik.

Login of registreer om te reageren
27-09-2019 om 13:32 uur

Het is een strottenhoofdinfectie, ik heb 38,2 koorts. Kan zoiets doorzakken naar de longen? Zal ik van 1x naar 2x per dag flixotide gaan? Dat kan toch geen kwaad?

Login of registreer om te reageren
27-09-2019 om 14:10 uur

Wie heeft die diagnose gesteld? Waarom heb je deze vragen toen niet gesteld?

Login of registreer om te reageren
27-09-2019 om 14:33 uur

Ik heb zelf de diagnose gesteld. De symptomen komen exact overeen: blaffende hoest, rauwe keel, koorts, stemverlies en heesheid. Ook de oorzaken komen bekend voor: bijholteontsteking, reflux, luid spreken, astmamedicatie. Wel blijk ik geen bacteriële infectie te hebben uit de resultaten van de bloedtest, dus is het een virus. Maar mijn vraag is: kan strottenhoofdinfectie ook uitmonden in een luchtweginfectie? Want daar zit ik niet op te wachten.

Login of registreer om te reageren
27-09-2019 om 15:34 uur

Waarom ga je niet naar de dokter? Elke luchtweginfectie kan op je longen gaan zitten en je astma ontregelen. Snel handelen is belangrijk. Blijf niet zelf dokteren als je zo vok vragen zit.

Login of registreer om te reageren
27-09-2019 om 15:56 uur

nee, nooit op eigen houtje medicatie omhoog doen!

Login of registreer om te reageren
28-09-2019 om 19:55 uur

@Akman, alle symptomen die je noemt komen bij mij ook voor als k n exa heb van mn astma en ook bij bronchitis... Dus zo typisch zijn de klachten niet dat alleen jouw diagnose klopt! Zelf dokteren is niet verstandig en geeft je nogmaals t advies om naar je arts te gaan! Kun je dan overleggen of je medicatie mag verhogen..
Zeker met die temp al zo lang zou k maar actie ondernemen lijkt me..
Sterkte!

Login of registreer om te reageren