Verkouden

24-10-2019 om 06:01 uur

Hoi allemaal!

Ik heb een vraag..ik ben al ff verkouden en nu is het overgegaan in een droge kriebel hoest waardoor ik dus niet slaap soms heb ik geluk en hoest ik er wat slijm uit. Ik gebruik 2 maal daags 2 pufjes foster 100/6, de la had gezegd dat ik met verkoudheid ook naar 3 maal 2 pufjes mag gaan. Ik ben niet benauwd de foster helpt daar goed voor en ik gebruik ook fluimucil de zuigtabletten.

Wat zouden jullie doen? Of aanraden? Ik ben pas sinds een paar maanden bekend met astma dus het is nog erg nieuw allemaal.

Groetjes Linda

Login of registreer om te reageren
24-10-2019 om 07:58 uur

Bij twijfel altijd je arts bellen. Voelt soms overdreven maar ik heb in de afgelopen 2 naar geleerd dat dat het beste is!!!

Ik gebruik fluimicil 600mg bruistablet en werkt bij mij een beetje het vastzittende slijm los te maken zodat ik het kan op hoesten. Kijk ook als het lukt wat voor kleur je slijm is en geef dit door aan de dokter. Vraag ook of bruistablet fluimicil war voor je zou kunnen zijn, ik ben er moeilijk met dingen en vind dit lekker:)
Oh en als je bij longarts loopt gewoon longarts bellen voor je longen. Die hebben vaak ook longverpleekgkundige die je wellicht zou kunnen helpen en begeleiden vraag daar ook om dat heeft mij enorm geholpen samen met dit forum.
En ik meld verkoudheden vaak, heb een ernstige vorm van astma dus ze willen het vaak weten om evt al extra medicatie in te zetten.

En bespreek eens een longplan. Dus wat te doen normaal, wat bij welke symptomen medicatie verhogen/nemen en wanneer contact en wanneer met spoed contact enzo dat helpt je ook wat.

Succes en stel al je vragen gewoon hier en je mag me altijd pb sturen!

Login of registreer om te reageren
24-10-2019 om 08:02 uur

Dat is dus waar ik altijd over twijfel..ik hoest me kapot voel het slijm zitten maar het komt niet..ik voel me ook altijd zo’n zeur waarom weet ik niet..ik heb ook gelezen dat het acute bronchitis kan zijn, ik heb dit ongeveer in april ook gehad en had toen nog geen puffer en kreeg toen een stootkuur prednison en ab..misschien toch de ha bellen voor advies..bedankt voor je snelle reactie

Login of registreer om te reageren
24-10-2019 om 09:17 uur

Yw! Bij twijfel altijd bellen, ik voel me ook altijd een zeur maar heb zelfs periode gehad dat ik bijna dagelijks de longverpleegkundige belde en ze heeft me in het begin zo foes op weg geholpen. Het is gewoon lastig en blijft lastig, daarom is dit forum er onder andere! Maar ik zou nu gewoon je longarts bellen aangezien ik zag dat je daar onder behandeling bent of ik las het verkeerd.

Je blijft je altijd een zeur vinden, maar hee daar krijgen ze goed voor betaald om met van die zeikerds (wat je niet bent!!!!) om te gaan en te helpen. Anders hadden me maar een ander beroep moeten kiezen hoor:)
Als je nou belt omdat je stinkvoeten hebt oke, maar je hebt astma en bij verkoudheid gewoon aan de bel trekken en zeg dat je handvatten wil, omdat je het kastig vindt. Geloof me die zijn er en voor iedereen persoonlijk dus ga daar ook achteraan.
Je bent niet de enige!

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 12:06 uur

Hoi Linda,
Superk** die combo van astma en verkoudheid. Ik ben zelf net sinds een paar dagen weer beter aan het worden.

Droge hoest is (bij mij in ieder geval) ook een astmaverschijnsel. Dan zijn je longen overstuur/geïrriteerd en wordt de hoestreflex maar ingeschakeld. Ik heb nog geen manier gevonden om dat te voorkomen (heb zelf sinds 2 jaar de astmadiagnose), maar bijvoorbeeld codeïne kan wel helpen om de nacht door te komen. En bij droge hoest geldt vaak dat minder hoesten de boel laat kalmeren, waardoor je weer minder hoeft te hoesten... Gewoon naar de HA/LA!

PS: Ik heb bij mijn meest recente verkoudheid van 2 weken 3x de HA geraadpleegd voor medicijnadvies etc., daar zijn ze voor!

Login of registreer om te reageren