Terugkerende longontstekingen en antibiotica die niet wil aanslaan

11-12-2019 om 20:11 uur

Hallo allen,

Dit is een eerste bericht van mij: Elianne. Aangenaam ?. Ik heb sinds maart 2018 problemen met terugkerende longontstekingen en antibioticakuren die slecht werken. Ik ben op zoek naar mensen die hetzelfde hebben ervaren en/of tips hebben. Ik ben namelijk (met huisarts, longarts en KNO-arts) aan het zoeken naar oorzaken en oplossingen. Hopelijk vind ik hier mensen die nuttige kennis/ervaring hebben.

Dit zijn de relevante gebeurtenissen op een rij:
1. In maart 2018 krijg ik eerst griep (Influenza A) en bronchitis. Een eerste standaard amoxicillinekuur van de huisarts werkt onvoldoende en na een paar dagen met hoge koorts blijk ik een CRP van 200 te hebben. Oorzaak: dubbele longontsteking door pneumokokken. Ik word opgenomen en krijg amoxicilline-clavulaanzuur door het infuus. (Ik ben dan ook 15 wk zwanger)
2. Eind maart volgt een tweede opname vanwege een longontsteking door het parainfluenza virus.
3. Half april word ik voor de derde keer opgenomen met een longontsteking door Haemophilus Influenza.
4. In mei bloeit de ontsteking weer op. Weer Haemophilus Influenza. Een vierde opname met Ceftriaxon door het infuus.
5. Eind mei bloeit de ontsteking weer op. Weer Haemophilus Influenza. Ik ben er op tijd bij en krijg thuis een lange kuur met amoxicilline-clavulaanzuur. Eindelijk blijft het nu weg.