Pijn in de borst na flinke longonstekking

29-12-2019 om 23:03 uur

Goede avond,

Ik zal mezelf even voorstellen ik ben Sharon 32 jaar oud moeder van 2 en ik ben voor de 2de keer gevloerd door een micoplastma bacterie eenmaal in 2011 en 1 3 weken geleden. Ik ben asmatisch.
Ik werd dit keer binnen 24 uur erg ziek en na 2 dagen bleek ik een dubbele longonstekking te hebben een longvlies ontstekking en ik had sepsis.
Ik ben in totaal 10 dagen opgenomen geweest en halverwege de opname toen ze nog niet wisten wat mij zo ziek maakte ook nog bijna comateus..

Nu heeft het vertrouwen in mij n eigen lijf wel een opdonder gehad maar ik heb nog steeds een pijnlijk schouder blad en dat trekt door naar mn borst. De huisarts geeft aan dat dit een spier lijkt te zijn maar telkens als de pijn heviger is maak ik me toch zorgen ?.

Gr Sharon

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 11:30 uur

Heftig!! Kan me
Voorstellen dat je geschrokken bent en weer vertrouwen in je lichaam moet krijgen.
Een geïrriteerd longvlies kan heel pijnlijk zijn en lang duren. En idd de spieren. Pijn na longontsteking en zeker in de mate die jij gehad hebt,
is veelvoorkomend en doorgaans niet zorgwekkend maar wel heel vervelend!!
Goede pijnstilling is belangrijk om goed te blijven ademen, anders loop je kans op herhaalde ontsteking omdat de longen niet voldoende geventileerd worden
Misschien is fysio nog een optie?
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 12:18 uur

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga zeker is achter de fisio aan. Bedankt voor de tip.
Ik vind het wel fijn om te horen dat het niet iets vreemds is.

Mvg Sharon

Login of registreer om te reageren
21-01-2020 om 12:01 uur

sharon ,
ik heb in mei 2019 een longvliesontsteking gehad door een bacterie met sepsies
nu 7 maand later nog steeds pijn in schouder en rechterborstspier
de dokters weten er geen raad mee , ik neem om de zoveel dagen enkele ontstekingsremmers en dan gaat de pijn voor een groot deel weg voor enkele dagen

Login of registreer om te reageren
23-01-2020 om 08:02 uur

Kijk eens of een fysio ostepaath iets voor je betekenen kan. Ze kunnen heel goed kijken en voelen. En werken zacht op bindweefsels en vliezen. Ik heb er baat bij gehad. Ze zag en voelde dingen die de artsen niet zagen! Vond t erg opmerkelijk.

Login of registreer om te reageren