teller/countair vergoed

10-01-2020 om 12:48 uur

Gisteren was ik bij de longverpleegkundige en die vertelde dat de countair (teller voor op de pufjes) vergoed word als je er direct een optichamber diamond bij besteld, dus alle 2 op 1 recept.
ik ga dit proberen bij mijn serevent :-)

https://i.postimg.cc/PqP1FmFy/211220-3.jpg

Login of registreer om te reageren
10-01-2020 om 13:03 uur

Dat is alleen als je de combinatieverpakking optichamber hebt. Dus 1 verpakking. ( Alle 2 op 1 recept is dan niet nodig ).Zie uitleg www.countair.nl

Login of registreer om te reageren
10-01-2020 om 13:09 uur

Een optichamber is dat net zoiets als de aerochamber?kunnen daar bijv ook de foster en de berodual aerosol in?dan ga ik het onthouden, bedankt voor de tip

Login of registreer om te reageren
10-01-2020 om 13:24 uur

volgens mij wel goudvisje, overleg maar met je apotheek

Login of registreer om te reageren
10-01-2020 om 13:25 uur
Reactie op Stefanie

Dat is alleen als je de combinatieverpakking optichamber hebt. Dus 1 verpakking. ( Alle 2 op 1 recept is dan niet nodig ).Zie uitleg www.countair.nl

mijn lvk heeft dit wel zo op t recept geschreven. er leiden meer wegen naar...… de countair blijkbaar

Login of registreer om te reageren
27-01-2020 om 00:32 uur

Jammer dat het alleen met de optichamber wordt vergoed kan daar niet meer overweg:( ben geloof ik de enige haha, dus ik houd het wel bij de aerochamber. Ga denk ik wel de verzekering bellen en anders een breiteller aanschaffen:)

Login of registreer om te reageren
28-01-2020 om 13:52 uur

Ik gebruikte jaren de AeroChamber, beviel goed en werd vergoed. Toen kwam de Optichamber op de markt, beviel slecht maar werd vergoed. Vorig jaar ben ik weer overgestapt op de AeroChamber, beviel goed en werd vergoed.
Nu las ik het Reglement Hulpmiddelen. Een Aerochamber blijkt als losse voorzetkamer geleverd in dezelfde verpakking als het medicijn onder aanspraak farmaceutische zorg te vallen en niet onder hulpmiddelenzorg. Of dit dan vergoed wordt, heb ik niet gecheckt. Een losse Aerochamber voor aanspraak op Hulpmiddelenzorg is enkel te verkrijgen in combinatie met vernevelvloeistof.
Ik belde mijn apotheker hierover. De medewerkster vertelde, dat mijn verzekeraar FBTO de Aerochamber los niet meer vergoed, maar dat verzekeraar CZ dat wel nog doet. Nu vraag ik me af, hoe dat kan. De basisverzekering hoort toch overal gelijk te zijn? Of vergoed CZ dat onder een andere aanvullende verzekering? Zijn hier CZ-verzekerden?

Login of registreer om te reageren
28-01-2020 om 20:14 uur

Volgens de website van mijn verzekering wordt een losse voorzetkamer vergoed uit de basisverzekering hulpmiddelen en een voorzetkamer met vernevelingsvloeistof wordt vergoed onder medicijnen.
Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis/Achmea

Login of registreer om te reageren
30-01-2020 om 02:26 uur

Oh goede vraag ik weet det zilveren kruis 2 voorzetkamers vergoed per jaar waaronder gelukkig de aerochamber want de optichamber bevalt mij ook niet. Maar zou raar zijn als eenzelfde soort hulpmiddel ineens anders wordt gezien. En voor een aerochamber krijg je geen vernevelvloeistof, dus ik denk dat er een foutje staat. Want je kan wel vernevelvloeistof in een aerochamber doen maar dan gebeurt er niks, dus vind ik erg raar staan. Ook vind ik de optichamber echt verschrikkelijk en kan er niet mee overweg, meeste mensen zijn blij met de aerochamber en niet met vortex oid dus dat die dan weg zou vallen zou ik nog eerder begrijpen. Zou toch nog eens bellen erover en om duidelijkheid vragen. Want vernevelen en puffen is wel degelijk iets anders!

Weet wel dat je een aerosol voorgeschreven moet krijgen wil je een voorzetkamer krijgen en moet allebei op het recept staan, dus als zij een aerosol als vernevelvloeistof zien mogen ze bij mij langskomen laat ik ze het verschil zien haha

Login of registreer om te reageren