Twijfel tussen pufs en klachten.

01-03-2020 om 11:52 uur

Hallo,

Ik heb 2 maand foster gebruikt, longarts wilde dit proberen voor mijn astma en inderdaad, stukken beter. Maar, en ja daa rkom die ik heb 2 maand amper kunnen slapen, stuiter dag en nacht in het rond. Ik heb lang volgehouden omdat t gewoon beter werkte dan mijn seretide en ventolin.

Uiteraard hield ik dit niet vol zoveel slaap tekort maakte een totaal ander mens van me, de slechte versie. Terug naar seretide en ventolin dat was ook de afspraak.
Maar nu ineens zoveel meer klachten, benauwder, hoesten, niezen, meer slijm, en het voelt ook niet goed op de borst.
Kan het door de omschakeling zijn??????
Twijfel of ik naar de dokter moet gaan om naar me longen te laten luisteren, net ook koude rilling en ben al week of 3 niet echt lekker, ook meer moe, verkouden.

Ik loop meestal veel telang met iets rond met het idee, het gaat wel weer beter worden maar...………….kan het echt alleen door de overgang weer zijn naar seretide ?

Login of registreer om te reageren
01-03-2020 om 19:00 uur

Bespreek dit met behandelend arts. Blijf hier niet mee rond lopen.
Bij mij werkte Ventoilin, Seretite en foster ook niet. Dus toen kreeg ik Alvesco en Atimos voorgeschreven en nu gaat het al een hele tijd goed. Dus misschien zijn er nog medicijnen die geen bijwerkingen hebben en waardoor je beter kunt slapen.

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 03:09 uur

Kan heel goed dat de omslag naar andere medicatie verslechtering geeft, kan ook zijn dat er wat anders is, ik zou je arts zsm contacten!
Van de foster stuiteren kan zijn door de luchtwegverwijder die erin zit, die is apart als atimos verkrijgbaar als ik mij niet vergis. Dit verdwijnt vaak maar helaas niet bij iedereen.
Hooikoortsseizoen is ook weer begonnen, geen idee of je daar last van hebt en de griepepidemie is geloof ik officieel uitgebroken.

Al met al je hebt meer klachten dus arts bellen:) misschien kan je ook vragen om een actieplan, dat het voor je duidelijk wordt wanneer je contact met de arts moet zoeken of de longverpleegkundige etc en wanneer er echt nood aan de man is of je zelf al wat kunt ophogen of maatregelen kunt treffen.

Login of registreer om te reageren
03-03-2020 om 08:48 uur

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ik vraag me soms ook af heb ik wel astma, heb alle bijwerkingen van de pufjes en er zijn er al een aantal die ik heb geprobeerd. Ik voel me vaak benauwder met dan zonder puffen maar helemaal zonder kan ik ook niet.. ik ben nu zelf mijn dosis maar aan het uit proberen. Je moet niet alles doen wat er voorgeschreven wordt hoor.. ik wens je sterkte en kom voor je zelf op..

Login of registreer om te reageren