Coronavirus

14-03-2020 om 08:08 uur

Ha mensen,
Wat denken jullie ervan dat 50% van alle inwoners van Nederland het coronavirus krijgt? Wat voor invloed heeft dat op mensen met longziekten? En in hoeverre isoleren jullie jezelf, gaan jullie in vrijwillige quarantaine? Ik vind het bv al lastig om in te schatten of ik mijn vriendin moet zien, die twee kleine kinderen heeft. Maar lijkt me ook ondoenlijk om deze maand zo min mogelijk mensen te ontmoeten..

Login of registreer om te reageren
14-03-2020 om 09:00 uur

Het hangt denk ik mede af van je infectiegevoelogheid.
Als je vrijwel constant iets aan je luchtwegen hebt, lijkt het mij verstandig je tijdig te isoleren. Betrek daarbij ook je woonplaats. Woon Je in het epicentrum, of is er nog geen besmetting vastgesteld? Woon je in een flatwijk, of in een wijk met rijtjeshuizen of vrijstaande huizen? De bevolkingsdichtheid van je eigen wijk dus.
Het laatste wat je nu wilt is door slecht zelfmanagement, dus ook voorzorgsmaatregelen, in het ziekenhuis terecht komen.

Leuk om niemand te zien? Nee. Ik zat helaas al een paar dagen eerder in lockdown, en het wordt straks vast heel saai. Wel goed voor de rust.

Misschien kun je skypen of ergens heen gaan waar nauwelijks iemand is. Picknicken op een bankje in een weiland of zo.

Over die 50%: ik geloof dat zeker. Het is een betrouwbare bron en komt overeen met vergelijkbare informatie die ik al jaren tegenkom. Niet iedereen wordt er even ziek van tenslotte.

Succes met je keuzes. Blijft lastig, want voor iedereen nieuw.

Login of registreer om te reageren
18-03-2020 om 08:24 uur

Wat denken jullie over het gebruik van de ontstekingsremmers, ben weer terug bij seretide/ventolin na gebruik foster. Omschakelen viel niet mee maar ga nu weer de betere kant op neem 2x2 en zonodig ventolin en slijmoplossend middel. Nu vraag ik me af kan ik gezien Corona afbouwen naar me eerdere dosis of is het beter, heeft het enig nut om de hogere dosis te nemen? Ben of zijn de longen dan beter beschermd?

Login of registreer om te reageren
18-03-2020 om 09:10 uur
Reactie op Mariejan

Wat denken jullie over het gebruik van de ontstekingsremmers, ben weer terug bij seretide/ventolin na gebruik foster. Omschakelen viel niet mee maar ga nu weer de betere kant op neem 2x2 en zonodig ventolin en slijmoplossend middel. Nu vraag ik me af kan ik gezien Corona afbouwen naar me eerdere dosis of is het beter, heeft het enig nut om de hogere dosis te nemen? Ben of zijn de longen dan beter beschermd?

Ik zou dit toch echt met je lvk of arts bespreken, zomaar je medicijnen aanpassen zou ik nu zeker niet doen,probeer je longen nu zo stabiel mogelijk te houden, voor mijzelf zou het nu geen goede tijd zijn om dingen te gaan uitproberen, mits het goed gaat.
Bij klachten altijd overleggen en niet zelf gaan rommelen.

Login of registreer om te reageren
18-03-2020 om 17:19 uur

Het belangrijkste nu is zorgen dat je longziekte zoveel mogelijk onder controle is. Sleutelen aan je medicatie als het nu goed gaat, is dus niet verstandig.

Login of registreer om te reageren
19-03-2020 om 19:50 uur

Ik kreeg maar voor twee weken foster mee bij de apotheek, mn man althans. Heb de echte foster nodig, niet fosfair.. Wat een toestand dat medicatie ook al schaars dreigt te worden. Geloof dat k maandag probeer n telefoontje te doen naar de poli/lvpk, heb mn medicatie hard nodig!!
Hebben jullie dit ook?

Login of registreer om te reageren
20-03-2020 om 09:38 uur
Reactie op Milly

Ik kreeg maar voor twee weken foster mee bij de apotheek, mn man althans. Heb de echte foster nodig, niet fosfair.. Wat een toestand dat medicatie ook al schaars dreigt te worden. Geloof dat k maandag probeer n telefoontje te doen naar de poli/lvpk, heb mn medicatie hard nodig!!
Hebben jullie dit ook?

even bellen met de apotheek en je situatie uitleggen. dan komt het vast goed.

Login of registreer om te reageren