Churg strauss

09-07-2020 om 06:48 uur

Hallo, ik heb waarschijnlijk churg strauss 😰
Heb een ct scan gehad die er niet goed uitzag en de bloedonderzoeken zijn ook niet goed. Ik ben pas net 28 jaar en heb 3 kleine kinderen. Ik zou graag meer hierover weten. En kan het komen van een borstvergroting? Ik heb 2 jaar terug hydrogels laten plaatsen en die zijn inmiddels verboden, kan het overgaan als ik de implantaten laat verwijderen? Kamp al heel mijn leven met ernstige astma maar laatste maanden is het niet vol te houden constant benauwd en continue hoesten. De prednison hielp eerst nog goed maar inmiddels is de dosis 3 keer zo hoog maar de klachten blijven. Heb last van ademstops in mijn slaap zeer akelig en last van hyperventilatie en paniekaanvallen. Hoop iemand me meer kan vertellen.
Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
09-07-2020 om 08:35 uur

Jeetje, wat schrik ik van dit verhaal! Ik kan je geen antwoord op je vragen geven maar ook ik heb 3 kleine kinderen en ben veel ziek en benauwd en dat is verschrikkelijk! Ik wens je heel veel beterschap en kracht en hoop dat je beter wordt, lieve groetjes Lin

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
15-07-2020 om 10:05 uur

dag Sannaa
churg strauss is een nare kwaal. valt onder groep van vasculitis ziektebeelden, vaatontsteking . in feite een auto-immuun gebeuren meestal bij mensen die ook astma hebben, maar het hele lichaam heeft met de ontstekingen te maken. zenuwvezels kunnen met name naast de longen ook betrokken raken. prednison is inderdaad een belangrijk middel in de aanpak helaas. of de implantaten hierbij een rol spelen durf ik niet te zeggen. lange tijd is weggelachen dat lekkende implantaten gezondheidsrisico's geven maar zoals je ongetwijfeld hebt meegekregen waren de gegevens uiteindelijk zodanig dat er internationaal aandacht voor is gekomen. als je klachten enige tijd na de implantaten zijn begonnen lijkt mij niet uitgesloten dat er een verband is. niemand zal echter kunnen garanderen dat de vasculitis verdwijnt als je de implantaten laat verwijderen, hetgeen toch een rigoreuze beslissing is kan ik me voorstellen. ik neem aan dat je in een centrum wordt behandeld met expertise in auto-immuun ziekten met name vasculitis, en dat je behandelaars (ik denk longarts en reumatoloog?) zeker bereid zullen zijn je situatie en de behandelopties goed met je door te nemen. anders moet je daar voor zorgen.

Login of registreer om te reageren