Diagnose astma

29-07-2020 om 18:10 uur

Ik heb vorige maand de diagnose astma gekregen van de longarts.
Sinds midden maart ben ik ziek geweest, een zware longinfectie, heel benauwd en veel pijn in de longen. Dankzij Covid waren de onderzoeken en behandeling verstoord.

Ik heb gelukkig wel vrij snel in maart Salbutamol en Symbicort van de huisarts gekregen. Maar nadat de rest van de klachten langzaam verdwenen, bleef de benauwdheid en pijn in de longen.

Bij de longarts kreeg ik na een positieve Histamine test, Foster. nadat dit ook onvoldoende werkte, een stootkuur prednison.
Hier had ik helaas nare bijwerkingen van, oa zware hartkloppingen. En helaas dit heeft ook niet geholpen bij mijn blijvende klachten.

Mijn saturatie blijft gewoon goed tijdens de benauwdheid, soms gaat het een paar dagen vrij goed en dan weer een paar dagen flink slechter.

Ik ben nog niet zo bekend met alles, en heb ook nog niet zoveel uitleg kunnen krijgen. Komt het bij meer mensen met astma voor dat deze klachten zo moeilijk onder controle te krijgen zijn?

Login of registreer om te reageren
30-07-2020 om 10:09 uur

Welkom op het forum.
Wat een vervelende tijd zal je achter de rug hebben. Wel fijn dat er actief behandeling is.

Om antwoord te geven op je vraag: bij mij is het ook altijd een probleem om het onder controle te krijgen. Ik kan niet spreken voor anderen uiteraard, maar ik heb die ervaring in ieder geval ook.

Login of registreer om te reageren
30-07-2020 om 13:09 uur

Bedankt, voor je bericht.
Ik ben inderdaad blij dat ik nu in behandeling ben bij een longarts.

Ik heb eigenlijk alleen ervaringen met een familie lid die Allergische astma heeft vanaf zijn geboorte, bij hem is het heel anders, en helpt de prednison heel goed. Ik ga eens verder op het forum lezen, hoe het bij andere is. 🙂

Login of registreer om te reageren
24-08-2020 om 14:01 uur

@Miss_Vlolette of is het Violette

Ik heb eigenlijk hetzelfde ziektebeeld en in ongeveer dezelfde periode ondergaan en ook bij mij is matige Astma na een histamine test geconstateerd. Maar ook na een slaaptest slaapapneu. Ook hier kan je kortademig van zijn. Ik ga overmorgen een CPAP apparaat halen, de slaapapneu's moeten hiermee weg zijn of bijna. Het doel is weer meer energie overdag.

Login of registreer om te reageren