Ik stel me even voor

13-10-2020 om 00:12 uur

Ik ben aurelie 34j
sinds 2019Februari allergisch astma huistofmijd en graspollen.
Een opleidende vriendin zij dat ik me moest laten nakijken. Uiteindelijk ging het snel slechter letterlijk ziekenhuis in en uit kreeg geregeld medrol heel slecht voor mijn ogen glaucoom en werd verder slecht opgevolgd in az Sint Jan brugge. Ivm de gevaren van medrol een secundaire opinie gevraagd in uz antwerpen waar ook mijn oogarts zit. Sinds dien wordt ik daar gevolgd algauw kwam de diagnose ernstig astma. Algauw kwam de xolair erbij en is de opvolging intensief. Ook van huisarts veranderd ivm vorige vond dat alles tussen men oren zat waardoor een luchtweginfectie te laat behandeld werd.

Verder tussen de opstoten door rij ik paard in de winter in de manege in de zomer op strand of buitenpiste al moet ik wat voorzorgen nemen voor het rijden onwennig had er vroeger nooit last mee. Verder geniet ik van de kleine dingen. Vind het soms nog wel eens moeilijk om met mijn astma om te gaan ook nu ik alle hulp kan krijgen bij vragen om hulp te vragen de drempel blijft groot angst dat ik me aanstel is er nog. En inschatten wanneer ik een extra controller nodig heb, gelukkig is mijn longarts in het ziekenhuis hier alerter in dan ik met ik er maandelijks moet zijn voor de xolair injecties.

Ik hoop door hier te lezen nog bij te leren. Ergens wel fijn dat je er niet alleen voor staat via dit forum.

Login of registreer om te reageren
Moderator
14-10-2020 om 05:45 uur

Hi Aurelie

Welkom op het forum. Roerige tijd achter de rug lees ik. Heftig hoor hoop dat je hier de info kan vinden die je zoekt

Gwenny

Login of registreer om te reageren
15-10-2020 om 18:56 uur

Lig weer in het ziekenhuis Antwerpen door alerte longarts moest binnen via spoed. An de amoxiciline claviamzuur kuur ntraveneus. Een luchtweginfectie was onvoldoende behandeld waardoor miserie astma.,huisarts nam mijn signialen niet serieus genoeg.

Login of registreer om te reageren