vaccin

24-02-2021 om 15:27 uur

hallo,
ik heb COPD 3. ik ben in 2018 opgenomen geweest met een naar binnen geslagen Rhinovirus. ik weet dat bv Janssen een verkoudheidsvirus als transportmiddel voor het vaccin gebruikt, dit is wel een ander virus dan het rhinovirus, maar maak me toch zorgen. Is het misschien beter als ik om een ander vaccin vraag(als dat al kan) of maak ik me druk om niks.
gr annelies

Login of registreer om te reageren
25-02-2021 om 11:30 uur

Beste Annelies,

Het Europees Medicijnagentschap EMA heeft op 16 februari de aanvraag voor voorwaardelijke markttoelating van het coronavaccin van Janssen ontvangen. Het beoordelingscomité van het EMA verwacht halverwege maart 2021 een advies te kunnen geven over dit vaccin op basis van gegevens over kwaliteit, veiligheid en werkzaamheid. Medicijnautoriteit CBG zit namens Nederland in dit comité.

Het is niet mogelijk zelf te kiezen voor een bepaald vaccin. Het kabinet kijkt op basis van (internationale) adviezen of én welke vaccins voor een bepaalde doelgroep geschikt zijn.

Op onze website vind je de informatie over de vaccinaties waar wij op dit moment over beschikken https://www.longfonds.nl/corona-en-longziekten/vragen-over-corona/vrage…. We werken deze website regelmatig bij. Mocht er nieuwe informatie zijn, dan zullen wij dit hier uiteraard plaatsen.

Wij begrijpen dat het een onzekere tijd is en hopen dat er snel meer duidelijkheid komt. Wij adviseren je bij specifieke vragen over jouw persoonlijke situatie, contact op te nemen met je behandelend arts.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren