Benauwd

09-05-2021 om 15:42 uur

Hebben meer mensen dat? Nu met dit weer vandaag heel kortademend.
Ook ben ik in deze winter weinig de straat op geweest en merk nu als ik een klein blokje loop ik heel kort word , als ik dan even stil sta gaat het weer , en zo loop ik weer een stukje dan word ik weer kort van lucht.
Eenmaal thuis gaat het weer wat beter LA hoorde heen vreemde geluiden en sat was goed bij haar. Ook HA hoorde niets vreemd met beluisteren
Maar sat was bij haar 94

Login of registreer om te reageren
09-05-2021 om 16:21 uur

Vanuit wat je beschrijft lijkt het mij logisch dat je conditie wat minder is dan vóór de winter. Langzaam opbouwen. Eventueel vóór vertrek een luchtwegverwijder nemen. Verder zitten er veel pollen in de lucht. Als je daar last van hebt, kun je ook eerder benauwd zijn of een benauwd gevoel hebben. Dan kun je je antihistaminica verhogen, voor zover je dat zelf mag van je arts.

Saturatie is altijd een momentopname, maar 94% is prima.

Succes!

Login of registreer om te reageren
09-05-2021 om 18:55 uur

Dit weer vind ik verschrikkelijk, hoge luchtvochtigheid en warm:( sowieso ben ik al veel benauwder bij een hoge luchtvochtigheid en nu ineens met die snelle temperatuurstijging is het zwaarder dan wanneer je langzaam aan de temperatuur kan wennen en het niet 10 graden in een dag verschilt. Waar een gezond persoon vandaag ook flink moet wennen, moet iemand met een longaandoening dat vermoedelijk vaak nog meer.

Wellicht kan je kijken of je tempo aanpassen helpt met lopen. Als je langzamer loopt houd je het vaak langer vol, je moet jezelf er alleen vaak aan herinneren om even rustiger aan te doen met lopen en een nieuw tempo te zoeken

Login of registreer om te reageren
09-05-2021 om 19:02 uur

Ook ik heb veel last van de plotselinge omslag van het weer. Zodra de luchtdruk snel veranderd, zoals van gisteren op vandaag, dan ben ik kortademiger, wil niet altijd zeggen dat mijn saturatie laag is, maar moet ik het met alles even rustiger aandoen. Ook met lopen en zeker met buitenlopen. Buiten of binnen is voor mij een groot verschil, binnen gaat altijd beter.
Ook als er harde wind of storm komt dan merk ik dat gelijk aan mijn kortademigheid.
Mijn zus ( die jaren voor haar man die longproblemen had gezorgd heeft) noemt mij een "weervrouwtje", zo'n poppetje die in de weerhuisjes naar binnen of buiten komt al gelang het weer. Die reageren namelijk ook op de luchtdruk buiten.
Let maar eens op het weer bij het journaal hoe de hoog of laag de luchtdruk is, als je dat een beetje bijhoudt en vergelijkt met hoe je je voelt heb je kans dat je weet wanneer het wel of niet van het weer kan zijn.
Wel altijd in de gaten houden of er niet nog iets anders op de loer ligt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Login of registreer om te reageren