voorstellen

02-07-2021 om 10:40 uur

Even voorstellen Ik heet Leo. Ik ben nu 70 jaar. Had als kind al "dauwworm" een ouderwetse naam voor constitutioneel eczeem. Later ook asthma. Ik heb eigenlijk de hele ontwikkeling van diagnostisering en medicatie van deze ziekte meegemaakt. Diagnoses zelfs van psychisch, psychosomatisch tot eigen schuld. Behandelingen van koude baden ademoefeningen met de wijkverpleegster enz. Jaren lang een vernevelaar gebruikt met efedrine. Weer later poeders met efedrine, tripelenamine en prednison. De komst van Ventolin bracht veel verbetering. Ook de strijd tegen het roken heeft bij mij veel verlichting gebracht. De introductie van pulmicort en later symbicort gaven weer meer lucht. Nu ben ik bij het Erasmus ziekenhuis in Rotterdam begonnen met Fasenra een biological . Dit is een medicijn voor eosinofiel astma. Het gaat al vrij goed met mij. Maar misschien wordt het nog beter. Graag zou ik iets vernemen van mensen die ook fasenra (benralizumab) gebruiken.

Login of registreer om te reageren
14-07-2021 om 08:11 uur

13-07-2021. Eosinofiel asthma; Facenra: 13 weken na de eerste injectie met Facenra /Benralizumab ( een biological) lijkt dit medicijn te gaan werken.

Login of registreer om te reageren