Woordvindingsprobleem na benauwheid en ventolin

30-09-2021 om 05:46 uur

Ik reageer heel sterk op sigarettenrook en houtrook. Nu is het mij de laatste tijd opgevallen (en mijn man ook) dat als ik benauwd word van rook en dan gauw een puf neem van de ventolin, ik een tijd (een dag tot zelfs 2 dagen) moeilijk op de juiste woorden kan komen en soms gewoon niet eens fatsoenlijk een zin af kan maken (vanwege het woordvindingsprobleem). Bij mijn man vind ik het niet zo'n probleem, hij helpt me wel op weg, maar bij collega's hou ik dan liever mijn mond. En krijg dan soms de opmerking: Joh, wat ben je stil.

Hebben jullie dit ook?
Zal ik hiermee naar de huisarts gaan?

Login of registreer om te reageren
30-09-2021 om 06:20 uur

Hoi
Wat een akelig probleem! Ik heb er nog nooit van gehoord en zelf ook geen last van.
Ik zou het idd maar eens met je huisarts bespreken. Want misschien ligt er ook wel iets anders aan ten grondslag (neurologisch bijv). Lijkt me dat dat bekeken moet worden!
Sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
30-09-2021 om 06:40 uur

Hoi,
Dank je wel voor je reactie :)
Ik heb wat gegoogeld en het zou (ook) voorkomen bij schildklierpatiƫnten. En ik ben een tijdje onder behandeling geweest voor een trage schildklier bij een arts uit het ziekenhuis. De behandeling bestond uit: Je bloedwaardes zijn goed, komen over een paar maanden maar weer terug. Toen ben ik op een gegeven moment maar weggebleven.
Maar in mijn dossier van de huisarts staat dat ik jaarlijks gecontroleerd wordt, maar dat klopt dus niet.
Ik ga maar eens een afspraak maken met de huisarts.

Login of registreer om te reageren
30-09-2021 om 07:38 uur

Idd slim plan om t te bespreken
En hopelijk is er een oplossing voor!

Login of registreer om te reageren
30-09-2021 om 08:02 uur

Ik kan tussen 11:00 en 12:00 uur terugbellen, dan heeft de assistente het besproken met de huisarts.

Login of registreer om te reageren
30-09-2021 om 08:12 uur

wijs om met je huisarts te bespreken!
Wat ik wel herken is dat als ik benauwd ben, of moe door de benauwdheid ik ook woordvindproblemen heb. echt vervelend, maar ik roep dan altijd: ik word moe, sorry dat ik er niet op kom. en eigenlijk snapt iedereen dat altijd

Login of registreer om te reageren
30-09-2021 om 08:16 uur

Dat heb ik dus ook, maar vooral na het gebruik van ventolin. Het begon gewoon op te vallen. Hopelijk is het gewoon door de vermoeidheid.

Login of registreer om te reageren
30-09-2021 om 09:30 uur

De assistente zei dat de huisarts denkt dat het met paniekaanvallen en stress te maken heeft. Ik raakte in het begin in paniek als ik sigarettenrook rook en kreeg daar soms een hyperventilatie-aanval van. Zij denkt nu dat dit er ook bij hoort, een (soms langdurige) stress reactie op de lucht van sigarettenrook.

Login of registreer om te reageren