Frequenter benauwd door pfizer vaccinatie

04-12-2021 om 14:42 uur

Hallo allemaal, ik heb voor 3 dagen terug mijn 1ste vaccinatie gehad en , naast de gewone algemene bijwerkingen zoals grieperig, merk ik ook een frequenter benauwdheid. IPV 2x of ventolin, ( ik gebruik alleen ventolin) nu zo 4/5 keer.
Huisarts assistent zegt, niks aan de hand je mag tot 6 keer per dag inhaleren.
Maak ook niet heel druk , maar vroeg mij af wie er nog meer dit herkent?

Login of registreer om te reageren
04-12-2021 om 15:43 uur

Van een andere merk had ik bijwerkingen. Daar zat ook benauwdheid bij. Herkenbaar dus. Bij mij was het met een week weer voorbij. Ik ga daarom vooralsnog mee met je doktersassistente.
Verder zag je erg op tegen na de prik. Het kan zijn dat je benauwdheid mede een stressreactie is.

Je bent goed bezig lijkt mij, met extra Ventolin. 4 of 5 kan prima. Ik zou denken: rustig aan, Ventolin nemen als nodig, en komende week afwachten hoe het verder gaat.
En nogmaals dapper dat je een keuze gemaakt hebt!

Login of registreer om te reageren
04-12-2021 om 16:52 uur
Reactie op Suus01

Van een andere merk had ik bijwerkingen. Daar zat ook benauwdheid bij. Herkenbaar dus. Bij mij was het met een week weer voorbij. Ik ga daarom vooralsnog mee met je doktersassistente.
Verder zag je erg op tegen na de prik. Het kan zijn dat je benauwdheid mede een stressreactie is.

Je bent goed bezig lijkt mij, met extra Ventolin. 4 of 5 kan prima. Ik zou denken: rustig aan, Ventolin nemen als nodig, en komende week afwachten hoe het verder gaat.
En nogmaals dapper dat je een keuze gemaakt hebt!

Hoi Suus01,
Dank je voor je reaktie.
Het is net alsof je je middenrif niet helemaal uit kunt zetten.
Je haalt ademen maar om meer volume moet je inspanning doen.
Maar goed, hoop dat net zoals bij jou dat het met een paar dagen weer goed komt, fijn weekend verders🤗

Login of registreer om te reageren